افزایش 16 درصدی اقامت گردشگران در ماکو

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماکو از افزایش 16 درصدی اقامت در اماکن اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد. 

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علی خورابلو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میهمانان داخلی اغلب از آذربایجان شرقی و میهمانان خارجی از کشور ترکیه هستند، گفت: بیشترین حضور میهمانان در اماکن تفریحی و گردشگری مربوط به کمپ و سد ارس پلدشت و سد بارون، بازارچه های منطقه آزاد، منشورهای بازالتی گردنه قیرمیزیلیق آواجیق، تفرجگاه و آبشار سودره سی رند و ایستی سوی شوط است. 
خورابلو با اعلام اینکه بیشترین بازدید داخلی از بناهای تاریخی از باغچه جوق و قلعه قابان و بیشترین بازدید خارجی ابنیه تاریخی کلیسای زور زور صورت گرفته است گفت: این تورها بصورت تور شرکت های مسافرتی مجاز برگزار می شود. 
وی با اشاره به اینکه بیشترین ترکیب گروهی با عنوان تور دفاتر مجاز از کلیسای زور زور و چشمه ثریا بازدید دارند گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان با برقراری ارتباط با دفاتر خدمات مسافرتی در برخی شهرهای کشور ضمن جلب نظر آنها تا کنون تورهای بیش از ۵ شرکت را به منطقه دعوت کرده است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماکو همچنین از بازدید تورهای علمی و آشناسازی دانشجویان رشته های مرتبط دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: با هماهنگی اداره میراث این تورها از مجموعه های تاریخی و عملیات مرمتی کارگاهها دیدن کرده اند. 
خورابلو افزود: برگزاری جشنواره ها و مراسمات سنتی با همکاری سمن ها در جذب گردشگر و رونق گردشگری داخلی سهم بسزایی دارند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو