فرودگاه نقش مهمی در توسعه اقتصادی مناطق آزاد دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرودگاه ها نقش مهمی در رشد و توسعه مناطق آزاد دارند.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی در نشست پیش از معارفه رئیس جدید فرودگاه آبادان و در جمع مسئولین کشوری و منطقه ای،نقش فرودگاه را در مناطق آزاد بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد.

زمانی با اشاره ای به تاریخچه فرودگاه آبادان توضیح داد: فرودگاه آبادان بعنوان دومین فرودگاه بین المللی کشور از پیشینه درخشانی برخوردار است؛ امروز شاید امکانات خیلی بیشتری در این فرودگاه وجود داشته باشد اما برای رسیدن به شرایط و تعداد پروازهای آن روزگار، باید فعالیت و رونق اقتصادی در منطقه بیشتر شود تا به تبع آن فرودگاه نیز فعال تر شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که  ما در منطقه آزاد اروند خواهان ارتقاء این فرودگاه هستیم، رشد و رونقی است که در منطقه در حال شکل گیری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ورود اتباع خارجی و ترانزیت آنها برای رفتن به دیگر شهرهای کشور را از عمده دلایل تردد بیشتر مسافرین فرودگاه آبادان عنوان کرد و گفت: این ترددها بیانگر توسعه کسب و کار و رونق در منطقه بوده است و امیدواریم در بعد ملی به ما کمک بیشتری جهت تجهیز این فرودگاه شود.

زمانی با اشاره به اینکه این سازمان هنوز شرایط اداره کردن فرودگاه را مانند منطقه آزاد کیش ندارد گفت: اروند متشکل از دو شهرستان بزرگ با ۵۰۰هزار نفر جمعیت است که از دیرباز وجود داشته اند و اینطور نبوده که تمام خدمات را سازمان منطقه آزاد به آنها ارائه دهد؛ چراکه بیشتر خدمات پایه ای را مردم از قبل داشته اند و چیزی حدود ۱۲۰ واحد اداری در این منطقه وجود دارد که هر کدام باید با توجه به اعتبارات و درآمدهایشان خدمات خودشان را ارائه داده که فرودگاه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

وی تصریح کرد: همان طور که دیگر دستگاه های اجرایی را تشویق و حمایت می کنیم تا در برنامه های خدمات رسانی شان موفق عمل کنند، از فرودگاه نیز بیشتر حمایت خواهیم کرد، چراکه فرودگاه پیشانی و ورودی منطقه آزاد اروند محسوب می شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه بر اینکه طبق هزینه های زیادی که این سازمان تا به امروز در فرودگاه کرده نتوانسته اند آنطور که باید و شاید موفق ظاهر شود، گفت: علت عدم موفقیت در این مسیر چندان روشن نیست یا ضعف مدیریتی بوده و یا اینکه در بعد ملی خیلی به منطقه آزاد اروند عنایت موثری نشان نداده اند؛ انتظار می رود با یک دید دیگری به منطقه آزاد اروند نگاه شود.

زمانی، ابراز امیدواری کرد با توجه به تفاهم نامه ای که میان سازمان و شرکت فرودگاه های کشور از زمان مدیریت های گذشته منعقد شده؛ شاهد این باشیم که سالن ترانزیت جدید هرچه زودتر به بهره برداری رسیده و ترمینال داخلی و خارجی از هم جدا شوند.

وی همچنین از تلاش برای توسعه پروازهای خارجی خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم که پروازهای خارجی بیشتری در این فرودگاه نظیر آبادان به استانبول داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان داشت: باید یک پایه پرواز اروپایی به منطقه داشته باشیم برای دیگر کشورهای اروپایی وجود داشته باش که از طریق آن وارد منطقه شوند؛ چرا که طبق قانون ورود اتباع خارجی به مناطق آزاد ویزا نمی خواهد و باید ورود و خروجشان را هرچه آسان تر کنیم. در همین راستا اگر بتوانیم با فرودگاه امام با توجه به اینکه منطقه آزاد فرودگاه امام نیز تأسیس شده، تفاهمنامه ای منعقد کنیم که پروازهای ترانزیتی از آنجا برای ورود اتباع خارجی به منطقه داشته باشیم، اتفاق مثبتی خواهد بود.

زمانی در پایان به موضوع cip وvip اشاره کرد و گفت: تلاش بسیار کردیم تا مقررات و آئین نامه های منطقه تکمیل شود و هزینه زیادی برای ساخت ساختمان منطقه آزاد کردیم، به همین خاطر تمایل داریم در فرودگاه آیت اله جمی سالن های cip وvip دیده شود چراکه با توجه به این مقوله که منطقه آزاد بنگاه اقتصادی است و فارغ از مقررات دولتی بوده در نتیجه مسئولین دولتی آن نباید خیلی پر زرق و برق رفتار کنند بلکه فعالین اقتصادیش باید رنگ و لعاب و نمود داشته باشند، لذا خدمات بهتر و بیشتر در منطقه آزاد باید به فعالین اقتصادی داده شود که اولویت اصلی هستند از همین روی cip از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو