جفا به سیستان و بلوچستان باید با ساخت فیلم های جذاب جبران شود

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی گفت: هر چقدر به سیستان و بلوچستان با ساخت فیلم‌ها و ارائه تصویر منفی جفا شده، کافیست؛ وقت آن رسیده فیلم‌های جذاب از این استان ساخته شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم لاریجانی به خبرنگار مهر افزود: در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان هرچند از بعد مسافت و گرانی بلیط پرواز و غیره به عنوان عامل عدم استقبال مردم برای سفر به این استان نام می بریم اما خوب میدانیم که مردم مسافت های طولانی تر و یا مشابه ای را در گردشگری داخلی به سایر استانها همانند (تهران ـ بندر عباس) (شمال کشور ـ بوشهر) و خراسان ـ خوزستان) و غیره سفر می کنند که اگر بر استانهای همجوار با سیستان و بلوچستان تمرکز کنیم این مسافت کمتر هم خواهد بود.

لاریجانی افزود: بنابراین عوامل دیگری علاوه بر بعد مسافت و قیمت در این موضوع نقش دارند که می توان به عدم معرفی مناسب جاذبه ها و امکانات گردشگری استان و از همه مهمتر معرفی نامناسب و ارائه تصویر منفی از این استان اشاره کرد .

وی با انتقاد از ساخت برخی فیلم های سینمایی با موضوعات امنیتی، قاچاق، حاشیه نشینی و سوژه های منفی اجتماعی در سینمای ایران ، اینگونه تولیدات را عامل بسیار مهم در شکل گیری ذهنیت منفی مردم ایران از سیستان و بلوجستان دانست و افزود: گزارشهای خبری و فعالیت های گروه های اجتماعی که برای مطالبه گری در فضای مجازی ، مشکلات استان را نشر می دهند نیز مزید بر این موضوع شده است.

مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان، خطاب به تهیه کنندگان و دست اندرکاران فیلم و سینما گفت: هر چقدر به این استان و به مردمان عزیز سیستان و بلوچستان با ساخت اینگونه فیلم ها و با ارائه تصویر منفی از سیستان و بلوچستان جفا شده است کافیست، و باید متوقف شود و اینک وقت آن رسیده تا با ساخت فیلم های جذاب و با استفاده از داستانهای قدیمی این خطه و با روایت زندگی قهرمانان واقعی و غیرت مثال زدنی این مردم، در لوکیشن های بی بدیل استان؛ جفای رفته بر این سرزمین را جبران کنید.

لاریجانی افزود: سینما می تواند چهره و لباس و موسیقی مردمان این سرزمین را به نماد غیرت، عشق، وطن دوستی ،مرزبانی ، کارو تلاش تبدیل کند و نام پر آوازه و اساطیری سیستان و بلوچستان را که متاسفانه در اغلب فیلم های با سوژه های منفی نظیر قاچاق و نا امنی و بزه و گرفتاری از لوکیشن های این استان استفاده شده است را به مکانی برای سفر به سرزمین اعجاب انگیزی که ۵ هزار سال پیش در آن اولین چشم مصنوعی و یا اولین انیمیشن جهان پیدا شده و یا به مکانی برای سفر به باغات ایرانشهر و نیکشهر و سراوان و یا کوه تفتان و یا تفریخات دریایی چابهار با فرهنگ غنی مردمان سیستانی و بلوچستانی آن تبدیل کند. سینما باید جفای رفته براین سرزمین نجیب را جبران کند و این بدهی چندین ساله را بپردازد .

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین خطاب به گروه های فعال در فضای مجازی و رسانه ای و خبرنگارانی که با نیت خیرخواهی و برای حل مشکلات مردم فعالیت می کنند گفت: همیشه لازم نیست برای به بیان مشکلات استان از تصاویر منفی استفاده شود چراکه اثر روانی و مخرب اینگونه تصاویر بسیار بیشتر از اثرات سازنده آن است. بنابراین لازم است همه ما هشیار باشیم داشته هایمان در هیاهوی بیان نداشته هایمان گم نشود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو