رستمی خبر داد؛

افتتاح مرکز AOCC فرودگاه امام خمینی (ره) در هفته دولت

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افتتاح 4 پروژه در این مجموعه همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش فرینا، علی رستمی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام اینکه 4 پروژه در این مجموعه برای افتتاح در هفته دولت آماده شده است، گفت: این چهار پروژه شامل جاده سوخت رسانی که مرکز سوخت رسانی را به سطوح پروازی متصل می کند، هوشمند کردن خودروهایی که در ایر ساید تردد می کنند، افتتاح یک شیب‌راه جلوی ترمینال یک برای دسترسی راحت به پارکینگ از طبقه همکف ترمینال و راه اندازی مرکز AOCC می‌شود.
رستمی با اشاره به طرح هوشمند سازی خودروها در ایرساید شهر فرودگاهی افزود: در این طرح تمام خودروهای موجود در ایرساید اعم از خودروهای شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه، شرکت‌های هندلینگ و ارگان هایی نظیر سپاه و پلیس هوشنتد شده و اگر سرعت غیر مجاز داشته باشند یا تخلف انجام دهند، ثبت می شود. در این طرح تمام خودرو‌ها از مرکز کنترل رصد می‌شوند و با این حساب هم سطح ایمنی بالا می رود و هم تخلفات کاهش پیدا می کند. هر اتفاقی که در ایرسیاد رخ دهد نیز قابل بررسی خواهد بود.
وی به افتتاح مرکز AOCC اشاره کرد و گفت: این مرکز، مرکز عملیاتی فرودگاهی است و در آن کل خدماتی که در فرودگاه برای یک پرواز ورودی یا خروجی داده می شود، نظارت و رصد می شود.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: اگر خللی در خدمات در هر سطحی وارد شود، همکاران مرکز AOCC متوجه شده و برای رفع مشکل اقدام می‌کنند. به عنوان مثال این مرکز متوجه شود که گیت ورود پس از اتصال هواپیما به جت‌وی باز نشده است، به رگان مربوطه اطلاع می‌دهد. یا اگر تعداد نفرات گیت‌های کنترل گذرنامه کم باشد و صف ایجاد شده باشد، به پلیس گذرنامه خبر می دهد. این خدمات حتی در پارکینگ نیز ادامه دارد.
رستمی همچنین از آغاز فعایت محدوده گیشران منطقه آزاد این مجموعه خبر داد و گفت: این محدوده پیشتر با حضور رییس جمهور افتتاح شده بود. بعد از افتتاح ارگان ها مستقر شدند، کد گمرکی اخذ شده و اکنون این منطقه برای آغاز فعالیت آماده است.
وی ادامه داد: اکنون بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی به وجود آمده و آن راه اندازی منطقه آزاد است. اکنون شهر فرودگاهی به خاطر منطقه آزاد، نزدیکی به پایتخت و دسترسی آسان به مدهای حمل و نقل هوایی، ریل و جاده و بندر خشکی که در آینده ایجاد خواهد شد، برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: اکنون که بستر مناسبی برای استفاده سرمایه گذاران فراهم شده است، از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌شود برای استفاده از این فرصت در شهر فرودگاهی حضور پیدا کنند. زیرساخت های لازم اعم از خیابان کشی، جاده سازی، زیرساخت های آب، برق، گاز، IT به تدریج در حال احداث است. منطقه تقریبا کوچکی آماده شده که فعالیت منطقه آزاد شروع شود و بعد این فعالیت به کل منطقه آزاد تسری پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه چندین برنامه برای اتصال شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به خط ریلی سراسری وجود دارد، افزود: خط فعلی تهران ـ قم از کنار شهر فرودگاهی عبور می‌کند. قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان نیز از وسط زمین های منطقه شهر فرودگاهی می‌گذرد و بستر را برای احداث یک ایستگاه در کنار ترمینال فراهم می‌کند که مردم بتوانند به راحتی از تهران، قم و سایر نقاط کشور با قطار سریع السیر به فرودگاه منتقل شوند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: در حال آماده کردن یک تفاهم نامه با مدیرعامل شرکت راه آهن هستیم. امضای این تفاهم نام به معنای اتصال بندر خشک شهر فرودگاهی و ترمینال آن به راه آهن خواهد بود.
رستمی درباره منطقه ویژه اقتصادی نیز گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در نیمه دوم سال محدوده پیشران منطقه ویژه اقتصادی را راه اندازی کنیم.
وی افزود: توسعه در شهر فرودگاهی سرعت گرفته است و هر ماه یک پروژه در این مجموعه تمام شده و یا شروع می‌شود. این پروژه‌ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری هستند. امیدوارم با توسعه شهر فرودگاهی، این مجموعه ظرف دو سال آینده به جایگاه خوبی در منطقه برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو