بهره برداری از 25 پروژه در منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته دولت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از بهره برداری 25 پروژه با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار و 647 میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر، بیان کرد: با بهره برداری از این 25 پروژه در 12 حوزه مختلف تولیدی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی برای 648 نفر در جزیره قشم اشتغالزایی می شود.

شیخ زاده با بیان اینکه هفت طرح از این پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار  و 84 میلیارد ریال در حوزه صنعت و تولید است، ادامه داد: از این تعداد تنها سه طرح صنعتی در حوزه دخانیات با سرمایه گذاری یک هزار و 790 میلیارد ریالی بخش خصوصی ، برای 274 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم؛ یک واحد تولید انواع شناور فلزی، یک واحد تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشت، یک واحد تولید نایلون و نایلکس و همچنین یک مجموعه تولید آسفالت سایر پروژه های صنعتی هستند که در هفته دولت فعالیت خود را آغاز می کنند.

شیخ زاده با اشاره به سرمایه گذاری 528 میلیارد و 803 میلیون ریال در شش پروژه مربوط به حوزه شیلات، آبزیان و کشاورزی، اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه ها در هفته دولت برای 279 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: 2 پروژه ورزشی، 2 طرح آموزشی، یک طرح فرهنگی در کنار هفت پروژه خدماتی در مجموع با اعتبار 34 میلیارد و 729 میلیون ریال دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته دولت توسط سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری می رسد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه از این تعداد تنها سه طرح خدماتی (مرکز تولیدات گیاهی، المان میدان پلیس و دو پارک محله ای شهرک سیستان) مربوط به شهر قشم است، اضافه کرد: تلاش شده با توزیع عادلانه سرمایه گذاری در بخش های مختلف جزیره قشم مردم روستاهای این جزیره از فعالیت های اقتصادی با ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی بهره مند شوند،در همین راستا عمده پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری می رسند در بخش های مختلف جزیره قشم از جمله شهرک صنعتی تولا، اسکله کاوه، و در روستاهای لافت، نقاشه، طبل، شیب دراز، گوری، دوستکو، باسعیدو واقع شده اند.

شیخ زاده در پایان گفت: یکی از مهمترین مزیت های فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم مربوط به نگاه مبتنی بر توسعه متوازن و تلاش در راستای توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط جزیره بوده و اقدامات انجام شده طی سال های گذشته به وضوح نشان دهنده این واقعیت است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو