امام جمعه منطقه آزاد ارس:

کمیته معنویت می تواند روح شهر ایمن باشد

امام جمعه منطقه آزاد ارس، گفت: کمیته معنویت می تواند روح حرکت بزرگ به سمت رسیدن به شهر ایمن باشد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری عنوان کرد: پیشنهاد ما تشکیل کمیته معنویت در جوامع ایمن بود تا بتواند تصمیمات را در راستای آموزه های دینی و مسائل معنوی سازمان داده و نفسانیت ها و منافع شخصی را کم کند. کمیته معنویت می تواند روح این حرکت بزرگ باشد.
حجت الاسلام سنجری خاطرنشان کرد: داشتن انسان خوب، به منزله داشتن خانواده خوب و داشتن خانواده خوب منجر به یک شهر خوب خواهد بود. شهرهای ایمن و خوب نیز در نهایت منجر به داشتن یک دنیای ایمن خوب خواهد شد.
وی ادامه داد: شهر خوب اگرچه از انسان خوب و شهردار خوب نشات می گیرد اما در نهایت باعث بهتر شدن همان شهر و شهرداران می شود.
وی با اشاره به نقش نماز جمعه در تبیین مسائل شهر امین جلفا به شهروندان، تاکید کرد: خطبه اول نماز جمعه جلفا، تبیین زندگی، معماری و حقیقت زیستی است. طی 2 سال اخیر نیز کتابی برگرفته از این خطبه ها در حال آماده شدن است که تقدیم خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین سنجری اظهار کرد: مدیریت شهری و کشورداری در رفتار ائمه و امامان شیعه همانند حضرت علی (ع) مشخص است و ما قائل به مدیریت شهری و کشوری آن حضرت هستیم.
گفتنی است، با برگزاری آیین الحاق به شبکه جهانی جوامع ایمن، جلفا به جمع ۴۰۸ جامعه ایمن برای ۸۶ میلیون نفر از مردم جهان محلق شده و به صورت رسمی به عنوان یک شهر ایمن به جهان معرفی شد. عملکرد شهر جلفا نیز در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن به عنوان تجربه موفق انتخاب شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو