دکتر گولبراد شوبزگ، رییس مرکز بین المللی ارزیابی جوامع ایمن:

صرفه جویی سالانه 3.24 میلیون دلار با الحاق جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن

مسئول ارزیابی مرکز بین المللی جوامع ایمن، صرفه جویی سالانه 3.24 میلیون دلار را یکی از نتایج الحاق جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن دانست.

به گزارش فرینا، گولبراد شوبزگ در آیین الحاق شهر جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن، گفت: توسعه پایدار به معنی بهبود مستمر است و پس از الحاق نیز باید فکر کنیم که چگونه می توانیم، وضعیت جامعه را برای زندگی شهروندان به مراتب بهتر کنیم.
وی افزود: جوامع دنیا شباهت های زیادی باهم دارند و ابزارهای مورد استفاده قرار گرفته مشترک هستند. همین موضوع باعث می شود که بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
شوبزگ تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، هزینه سالانه مصدومیت ها در ایران 78 میلیارد دلار و این هزینه در جلفا حدود 10.8 میلیون دلار است. این در حالیست که کاهش مصدومیت ها می تواند باعث صرفه جویی در بودجه ملی شود. 
وی ادامه داد: برای نمونه فقط در جلفا می توانید با رعایت شرایط تاکید شده جوامع ایمن حدود 3.24 میلیون دلار در سال صرفه جویی کنید.
مسئول ارزیابی مرکز بین المللی جوامع ایمن با اشاره به اینکه همکاری بین بخشی در جوامع ایمن بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: همه باید در این جوامع مسئولیت پذیر بوده و در کارهای مختلف مشارکت کنند. 
شوبزگ تاکید کرد: اولویت ما حل مشکلات ترافیک، کاهش حوادث از جمله حوادث کار، کاهش خشونت بر علیه زنان و کودکان است و بیشتر فعالیت های خود را روی این موضوعات متمرکز کرده ایم. 
وی در پایان گفت: کیفیت در جوامع ایمن بسیار مهم تر از کمیت است و خوشبختانه در منطقه آزاد ارس نیز شاهد کیفیت خوبی از نظر اقدامات انجام گرفته هستیم. 
گفتنی است، با برگزاری آیین الحاق به شبکه جهانی جوامع ایمن، جلفا به جمع ۴۰۸ جامعه ایمن برای ۸۶ میلیون نفر از مردم جهان محلق شده و به صورت رسمی به عنوان یک شهر ایمن به جهان معرفی شد. عملکرد شهر جلفا نیز در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن به عنوان تجربه موفق انتخاب شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.