وزیر اقتصاد تاکید کرد؛ 

توسعه فناوری های مالی (فین تك) در ایران یك ضرورت است

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع فعالان حوزه فناوری های مالی (فین تک)، توسعه این فناوری ها در ایران را یک ضرورت دانست. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و راهکارهای توسعه فناوری‌های مالی (فین‌تک) در ایران که با حضور فعالان این صنعت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: با بررسی وضعیت موجود و تقویت اقدامات حمایتی باید زمینه و بستر رشد و توسعه صنعت فین تک را فراهم کنیم.
دژپسند با بیان اینکه تمام زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد ظرفیت هوشمند شدن را دارند، تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف من در وزارت اقتصاد، ایجاد زیرساخت اقتصاد هوشمند است.
وی تصریح کرد: اقتصاد هوشمند به معنای ترسیم فضایی است که بسیاری از سبک‌ها و حتی کارکرد انسان‌ها تغییر می‌کند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه باور امروز دولت این است که ما بسیاری از مشکلات را با فناوری‌های نو می‌توانیم حل کنیم، گفت: جلسات مقام معظم رهبری با فعالان حوزه فناوری های جدید و مجموعه های دانش بنیان و تاکیدات رئیس‌جمهور بر پیگیری مباحث فناوری، نشان‌دهنده رویکرد مثبت حاکمیت به فناوری‌های نو است.
دژپسند در ادامه اظهار داشت: برای جبران کوتاهی‌ها در صنعت فین‌تک، لازم است کمیته ای برای راهبری فناوری های مالی با عضویت سازمان های بورس، مالیات، گمرک و مالیات و همچنین با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مرتبط  ایجاد کنیم تا تسهیل کننده توسعه فناوری های مالی(فین تک ها) باشد.
وی گفت: باید پیش‌نویس سند اقتصاد هوشمند و بهبود فضای کسب و کار را برای حوزه فناوری‌ها تهیه کنیم و در جلسه بعدی با فعالان این صنعت، بر اساس آن گفتگو کنیم.
وزیر اقتصاد گفت: ما در مسیر حذف مجوزها و قوانین زائد اقدامات زیادی انجام داده ایم و حتی ۴۰۰ مجوز متعلق به یک دستگاه حذف شد، اما با این حال هنوز مقاومت وجود دارد.
دژپسند تاکید کرد: با تقسیم کار مشخص و تخصصی کردن امور باید بهترین خدمت را برای گسترش این صنعت ارائه دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو