امضای قرارداد ساخت «نخستین کارخانه تولید آلومینا با بوکسیت معدن خارجی» در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

قرارداد ساخت کارخانه تولید پودر آلومینا، امروز همزمان با هفته دولت امضا شد. این نخستین کارخانه ای خواهد بود که با استفاده از بوکسیت معدن خارج کشور، احداث می شود.

به گزارش فرینا، رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم که با حضور اکبر ترکان و مهندس داداش قائم مقام و عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و دیگر شرکت کنندگان برگزار شد گفت : ارزش طرح به ۷۵۰ میلیون یورو می رسد و این طرح در قالب قرارداد “مهندسی، تدارکات، اجرا و تامین مالی” (EPCF) توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت فکور صنعت تهران، اجرا می شود.

خداداد غریب پور اشتغال دوران “بهره برداری” از کارخانه را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این پروژه که در منطقه ویژه پارسیان احداث می شود و  پس از راه اندازی میزان یک میلیون تن پودر آلومینا را به ظرفیت تامین خوراک اصلی کارخانه های تولید شمش آلومنیوم اضافه کند .

اکبر ترکان با بیان اینکه ساخت این کارخانه با هدف تامین مواد اولیه دستیابی به ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تنی آلومینیوم صورت می گیرد، ‌افزود: گزارش طرح نشان می دهد، مواد اولیه آن قرار است از یک معدن جدید در گینه کوناکری که فاصله نزدیکی با دریا دارد تامین شود.

ترکان ادامه داد: یکی از نکات ویژه احداث این کارخانه، استفاده از منابع معدنی خارج کشور است.

در این مراسم مدیر عامل شرکت فکور صنعت تهران نیز گفت: میزان اشتغال “دوران ساخت” این طرح نیز حداکثر به ۳هزار نفر خواهد رسید.

محمد وحید شیخ زاده افزود: ظرف هفته های آتی، فعالیت های زود هنگام پروژه (Early works) شامل بخش هایی همچون زیرساخت، امور ساختمانی، تجهیز کارگاه و … آغاز می شود.

همچنین مدیرعامل شرکت آلومینای آرال،‌ مدت زمان اجرای پروژه را ۳۹ ماه اعلام و تاکید کرد: نزدیکی معدن بوکسیت به دریا، یکی از مشخصات بارز این طرح است که سبب کاهش هزینه های تولید می شود.

پانته آ گرامی شعار ادامه داد: بوکسیت آن معدن پس از حمل،‌ در اختیار شرکت “آلومینای آرال” قرار می گیرد.

طرح احداث کارخانه یک میلیون تنی آلومینا متعلق به شرکت آلومینای آرال وابسته به ایمیدرو است که در منطقه ویژه صنایع اقتصادی پارسیان و در مجاورت با حوزه گازی پارس جنوبی احداث خواهد شد. “منطقه پارسیان” از سال های گذشته با ارایه زیرساخت های لازم، میزبان طرح های صنایع انرژی بر بوده و هم اینک ساخت فاز نخست اسکله اختصاصی را در دست اجرا که این اسکله در افق نهایی طرح بزرگترین بندر تخصصی صنعتی معدنی کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری در مجموع ۱۹ پست اسکله با امکان پهلو گیری کشتی های با ظرفیت ۱۰۰ هزارتنی را خواهد داشت .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو