استاندار سیستان و بلوچستان:

تأخیر در اجرای پروژه‌های بزرگ سیستان و بلوچستان فرصت سوزی برای کشور و استان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تأخیر در اجرای پروژه‌های بزرگ ازجمله؛ توسعه بنادر و زیرساخت‌های حمل‌ونقل، بزرگراه‌ها، راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی چابهار که در ایجاد تحول اقتصادی و توسعه پایدار ملی، مهم و مؤثر هستند، نوعی فرصت سوزی برای کشور و استان می‌باشد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی در جلسه کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تهران برگزار شد؛ با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای کلان پروژه‌های توسعه سواحل مکران، پیش‌بینی اختیارات بیشتر برای استانداران استان‌های مرتبط را لازمه پیشبرد و تحقق اهداف این طرح دانست.

موهبتی پروژه‌های توسعه بنادر و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترانزیت را مقدمه تحقق سیاست‌های توسعه‌ای کلان کشور با رویکرد توسعه دریا محور برشمرد و نبود زیرساخت‌های اصلی را، باعث کندی جذب سرمایه‌گذار در منطقه جنوب استان عنوان کرد.

گفتنی است؛ کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور برخی اعضای مجمع ازجمله مهندس باهنر، دکتر مصباحی مقدم، دکتر میرسلیم، دکتر قالیباف، جمعی از مسئولان دستگاه‌های لشکری و کشوری، استانداران استان‌های دارای ساحل و مرز دریایی باهدف هم‌اندیشی و اخذ نظرات دستگاه‌ها برای تدوین سیاست‌های کلان طرح جامع توسعه سواحل مکران و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد.

همچنین مقرر است سیاست‌های کلان این ابر پروژه کشور توسط مجمع تدوین و از سوی رهبری معظم انقلاب به‌عنوان منشور اجرایی به کلیه ارکان کشور ابلاغ شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو