با حضور مشاور رئیس جمهور؛ 

2 / بازدید از 2 طرح شهرک سازی مدرن در قشم

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و تیم همراه در ادامه بازدیدهای خود از طرح های عظیم عمرانی، نفت، گاز و انرژی و گردشگری قشم، از دو طرح شهرک های مدرن در غرب شهر قشم (پروژه های 98 و 65 هکتاری) بازدید کردند.

به گزارش فرینا، در این دو طرح مهم عمرانی، سازمان منطقه آزاد قشم به ترتیب با شرکت تجارت گذرگاه شمالی قشم در پروژه 98 هکتاری با 47 درصد و در طرح 65 هکتاری شرکت سرریگ بندر با 53 درصد، مشارکت دارد.
با اجرای سیاست واگذاری زمین به سرمایه گذاران به عنوان سهم مشارکتی سازمان منطقه آزاد قشم شاهد هستیم که سازمان منطقه آزاد قشم در طرح های شهرک های 98 و 65 هکتاری به ترتیب با 73 درصد و 70 درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاران این مجموعه ها مشارکت کرده است.
طبق سیاست گذاری های انجام شده در اجرای این شهرک های مدرن شهر قشم، قرار است هفت هزار و 600 نفر در پروژه 98 هکتاری که ساحل شمالی قشم را به ساحل جنوبی متصل می کند، مستقر شوند و چهار هزار و 975 نفر هم در طرح 65 هکتار مستقر شوند.
در طرح 98 هکتاری 8.5 هکتار فضای تجاری و 27 هکتار فضای مسکونی ایجاد می شود و در شهرک 65 هکتاری هم 3.5 هکتار برای امور تجاری و 19.5 هکتار هم در زمینه مسکونی طراحی شده است.
براساس گزارش ارائه شده به مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و تیم همراه زیرساخت های دو طرح 98 و 65 هکتاری شامل آب، فاضلاب، انتقال پساب، شبکه آبیاری قطره ای برای فضای سبز، جدول گذاری، خیابان کشی، لوله گذاری کابل های شبکه برق و مخابرات، فیبر نوری، فضای سبز و ایجاد کانال برای جمع آوری آب های سطحی اجرا شده است.
با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در راس هیاتی بلند پایه متشکل از محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورا، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری وجمعی از مدیران دبیرخانه به همراه حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، 9 پروژه عمرانی، صنعتی و شیلاتی جزیره که با توجه به شعار امسال "رونق تولید" آماده و انتخاب شده اند، به بهره برداری رسید و از سایر پروژه های در دست احداث سازمان منطقه آزاد قشم نیز بازدید به عمل آمد. این پروژه ها به مناسبت هفته دولت و به دلیل سفر دبیر شورای عالی به سایر مناطق آزاد با یک هفته تاخیر در تاریخ سیزدهم شهریورماه 1398 به بهره برداری رسیدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو