معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛ 

3 / گام های آخر تا بی نیازی قشم به واردات برق / روزشماری برای تحقق یک رویا

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نیروگاه 500 مگاواتی انرژی گستر قشم هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال، 340 مگاوات آن وارد مدار شده و قشم را از واردات برق بی نیاز کند.

به گزارش فرینا، کیهان عباسیان در حاشیه بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه نیاز برق قشم بین 230 تا 270 مگاوات برآورد شده که هم اینک از سرزمین اصلی تامین می شود، افزود: این پروژه گام مهمی در رفع نیاز انرژی مهمی چون برق برای جزیره و گامی بلند برای صادرات این محصول استراتژیک است.
عباسیان سرمایه گذاری مجموع دو پروژه تولید برق و آب را 100 درصد داخلی ذکر و اضافه کرد: برای احداث این نیروگاه 500 مگاواتی و آبشیرین کن 100 هزار متر مکعبی، 386 میلیون یورو هزینه خواهد شد.
وی در تشریح اجرای این پروژه بیان کرد: هم اکنون دو نیروگاه 170 مگاواتی ساخت گروه مپنا در محل نصب شده و هم اکنون عملیات اجرای خط انتقال گاز 16 اینچ به طول 4 کیلومتر و به سایت در حال انجام است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به نیاز قشم به تولید آب شیرین، پیش بینی کرد: تولید آب شیرین به منظور تامین آب مورد نیاز جزیره قشم، مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین نیازهای کشاورزی قشم در منطقه مرکزی جزیره تا پایان سال 99 به  اتمام برسد.
این نیروگاه از گاز طبیعی که از پالایشگاه گاز گورزین تامین می شود، استفاده خواهد کرد که در حال تکمیل خط می باشد.
با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راس هیاتی بلند پایه متشکل از محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورا، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری وجمعی از مدیران دبیرخانه به همراه حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، 9 پروژه عمرانی، صنعتی و شیلاتی جزیره که با توجه به شعار امسال "رونق تولید" آماده و انتخاب شده اند، به بهره برداری رسید و از سایر پروژه های در دست احداث سازمان منطقه آزاد قشم نیز بازدید به عمل آمد. این پروژه ها به مناسبت هفته دولت و به دلیل سفر دبیر شورایعالی به سایر مناطق آزاد با یک هفته تاخیر در تاریخ سیزدهم شهریورماه 1398 به بهره برداری رسیدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو