توسعه برنامه های بندر چابهار برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

اسکله‌های کانتینری بندر چابهار برای 340 متر طراحی شده‌ و درافت آب هم حدود 18,5 متر است از این رو دیگر هیچ محدودیتی در بحث تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر چابهار نداریم . در برخی فصول کشتی ها را به سختی در بندر چابهار پهلو می‌دادیم که اکنون با ساخت موج شکن 3 کیلومتری دیگر هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی‌ها در بندر چابهار نداریم .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشور هند؛ در اولویت برنامه‌های بندر چابهار قرار دارد .
بهروز آقایی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و هند، اظهار کرد: هند؛ در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد چرا که نیازمندی های این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه خلیج فارس بسیار بیشتر است .
آقایی با یادآوری توسعه برنامه ها برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله عمان ، ‌قطر و امارات ، افزود: یک اقدام قابل توجه برای صادرات کالا از افغانستان به هند انجام شده است و عملا مسیر پاکستان را برای افغانی ها با توجه به تخفیف‌های ارائه شده، دشوار کرده‌ایم . قندهار در قسمت شرقی افغانستان و به پاکستان نزدیک است، اما انار این شهر را از غرب کشور افغانستان صادر می کنیم، این کار بسیار بزرگی است و توانسته ایم تجار افغانی را به سمت ایران سوق دهیم .
وی با یادآوری این که افغانستان سالانه بیش از 240 هزار تن انار صادراتی دارد،‌ اظهار کرد:‌ در حوزه سایر کالاها هم هند را مجاب کرده ایم که کالای خود را به سمت ایران برای صادرات بیاورد . از سوی دیگر قانونی در این کشور تصویب شده که بر اساس آن 40 درصد تخفیف در دو بندر هند برای کالایی که از چابهار به این بنادر می‌آید یا از این دو بندر به سمت چابهار می‌رود ،‌ در نظر گرفته می شود .
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌در بخش تجهیزات بندر چابهار هیچ کم و کسری ندارد ، تصریح کرد : اسکله‌های کانتینری بندر چابهار برای 340 متر طراحی شده‌ و درافت آب هم حدود 18,5 متر است از این رو دیگر هیچ محدودیتی در بحث تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر چابهار نداریم . در برخی فصول کشتی ها را به سختی در بندر چابهار پهلو می‌دادیم که اکنون با ساخت موج شکن 3 کیلومتری دیگر هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی‌ها در بندر چابهار نداریم .
آقایی با تاکید بر این که بندر چابهار به عنوان پشتیبان کل بنادر ایران عملیات بندری را انجام دهد،‌ گفت:‌ فاز یک و 2 بندر چابهار را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرایی کرده است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.