رسانه‌ها و توسعه اقتصاد مرز

در عصری که به عصر رسانه شهرت دارد نمی‌توان هیچ عرصه و جایگاهی را فارغ و بی‌نیاز از آن به شمار آورد. اقتصاد از جمله کانونی‌ترین و مهم‌ترین این عرصه‌هاست. به گونه‌ای که امروزه شاهد تلفیق عمیق و پررنگ این دو عرصه با یکدیگر هستیم و رسانه‌ها بزرگترین پشتیبان‌های اقتصاد در هر نقطه از جهان هستند.
پررنگ‌ترین جلوه این پشتیبانی و تلفیق را در رونق‌بخشی به کسب و کارهای خُرد و کلان شاهد هستیم و دیگر ظرفیت‌های رسانه در حمایت از اقتصاد مغفول و یا در حاشیه قرار گرفته است. در حالی که می‌توان رسانه و ظرفیت‌های گوناگونش را از این انزوا نجات داد و آن را در حوزه‌هایی چون نمایش دستاوردها، نمایان نمودن قوت اقتصادی و حمایت از تلاش‌های مجاهدانه در عرصه اقتصاد متمرکز کرد.
یکی از عرصه‌هایی که بسیار به این تمرکز نیازمند است پایگاه‌های اقتصادی ساکن در مرزهای ماست. پایگا‌ه‌هایی که جلوه حقیقی اقتصاد مقاومتی و خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا، کاهش وابستگی و گرم نگاه داشتن تنور صادرات‌اند؛ صادرات که نبض تپنده هر اقتصاد و مجرای اصلی ورود ارز مورد نیاز و اساسی به کشورهاست.
مهم‌ترین پایگاه اقتصادی مرزی در استان خراسان رضوی و بزرگترین کانال صادرات ایران به افغانستان «منطقه ویژه اقتصادی دوغارون» است. پایگاهی که علاوه بر پرداختن به وظایف و کار ویژ‌ه‌های عمومی خود که بالاتر ذکر شد، توانست با ترغیب سرمایه‌گذاری در مرزها و رشد و توسعه شهرستان محرومی همچون تایباد، گام مهمی در مسیر توسعه پایدار در استان و کشور بردارد.
رسانه‌ها بایستی این دستاوردها را به خوبی نمایش دهند و روند سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی این ناحیه مهم را بیش از پیش تقویت کنند. اینجاست که جایگاه مهم رسانه هویدا می‌شود و می‌توان پی به ظرفیت بزرگ آن برد. ظرفیت بزرگی که اگر در این زمینه به میدان بیاید می‌تواند بستر شکوفایی اقتصادی هر چه بیشتر را برای این منطقه ویژه اقتصادی فراهم آورد.
اقتصاد مرز امروز که فشار تحریم‌های ناجوانمردانه بیش از هر زمان دیگری پیکر اقتصادی وطن را می‌خراشد به حمایت، پشتیبانی و پرداخت رسانه‌ها نیاز دارد و رسانه‌ها بایستی بدانند هر گام آن‌ها می‌تواند چه اثرات بزرگی را در توفیق مجموعه‌هایی همچون «منطقه ویژه اقتصادی دوغارون» بر جای بگذارد.
 
** محسن حیدری؛ مدیر روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.