از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوب شد؛

اختیارات رییس کل بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز تمدید شد

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی امروز با حضور سران قوا برگزار و در این جلسه مصوب شد تا اختیارات بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز تا یک سال دیگر به منظور ادامه روند ثبات در بازار ارز تمدید شود.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، سخنگوی دولت درباره تصمیم سران سه قوه در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی از تمدید اختیارات رییس کل بانک مرکزی در حوزه بازار ارز برای ادامه روند کنترل و ایجاد ثبات خبر داد و گفت:ما امروز با ثبات قابل قبولی در بازار ارز مواجه هستیم و برای ادامه این روند نیاز بود که اختیارات رئیس کل بانک مرکزی تمدید شود که این مسئله مصوب شد.
علی ربیعی، با بیان این که اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با کم فروشی و گران فروشی افزایش  پیدا می‌کند، گفت: بر همین اساس مقرر شد تا یک هفته دیگر قوه قضائیه و دولت یک لایحه یک فوریتی به مجلس ارسال کنند؛ براساس این مصوبه ما اختیاراتی را به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که در برخورد با مواردی مثل کم فروشی، گران فروشی، خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف و تبعیض در فروش و مواردی از این قبیل دستش باز می‌شود تا بتوانند ثبات فعلی بازار را بیشتر حفظ و کنترل کند.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد:مباحثی که در این جلسه بحث شد مربوط به کنترل قیمت‌ها، ثبات نسبی خوبی که در بازار ارز ایجاد شده و حمایت از مدیران بود.
وی تاکید کرد: مصوبه دیگر بحث تنظیم بازار کالا و خدمات بود و برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت که با رفع اشکالات، یک سال دیگر این مصوبه تمدید شد.
ربیعی ادامه داد: برای جلوگیری از چند قیمتی در بازار، نظارت بر قیمت‌ها و مواردی از این قبیل در این مصوبه بر الزام نصب برچسب قیمت بر روی کالاها تاکید شد. بخش دیگری از بحث این جلسه هم درباره ثباتی بود که در اقتصاد ایجاد شده و نیز حمایت از تولید و رفع موانع آن بود.
لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، و جمعی از نمایندگان مجلس نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی حضور پید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو