تدوین 33 بسته فرصت سرمایه گذاری در جزیره کیش

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کتابچه فرصت های سرمایه گذاری کیش آماده شد است از تدوین 33 بسته با بیش از 155 هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه گذاری در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، ناصر آخوندی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با تغییر مشوق ها در سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال احیا و فعال سازی طرح های نیمه کاره در منطقه آزاد کیش هستیم.
آخوندی با بیان اینکه 158 پروژه نیمه تمام در جزیره کیش وجود دارد افزود: این تعداد طرح ناتمام یا بلاتکلیف مساحتی بیش از 3 میلیون مترمربع و نزدیک به 4 و 3 دهم درصد از اراضی کیش را در بر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف و فعال سازی این طرح ها بیش از 100 جلسه تشکیل داده ایم بیان کرد: تاکنون 45 طرح به چرخه فعالیت بازگشته و در حال تکمیل شدن اند.
مجموعه مسکونی کیش رویای زندگی، مجتمع مسکونی دامون ساحلی 2، مجتمع خدماتی سرو، مجتمع تولیدی کیش چوب، شرکت دارویی سورینت، پروژه خدماتی، تجاری و مسکونی پردیس3 از مهمترین طرح های نیمه کاره و نیمه تمامی بود که معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز به کار فعالیت انان خبر داد و گفت: بین یک تا دو سال آینده این طرح ها تکمیل خواهند شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اجرایی شدن تامین سرمایه برای سرمایه گذاری در کیش در قالب اوراق صکوک را یکی از اتفاقات خوب مالی در کیش دانست و در خصوص وضعیت ترمینال جدید فرودگاه کیش هم گفت: تامین مالی این پروژه از طریق انتشار اوراق صکوک انجام شده و اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافته و تا سال 1400 به بهره برداری می رسد.
راه اندازی دو صندوق با عنوان صندوق های سرمایه گذاری زمین و مسکن از دیگر طرح هایی بود که قرار است هر کدام با سرمایه ای بالغ بر 700 میلیارد تومان در جزیره راه اندازی شود تا با جمع آوری پس اندازهای خرد مردم بتوان در حوزه مسکن، واحد های مسکونی ساخت.
آخوندی در خصوص آخرین وضعیت بورس بین الملل هم گفت: هیئت موسسان داخلی و خارجی آن مشخص شده و قرار است پیش از نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در ابان امسال به بهره بداری برسد.
وی اتفاق خوب دیگر در منطقه آزاد کیش را واگذاری شرکت های مختلف در جزیره مچون کیش ایر، تله کیش و ... در قالب سهام بورس و یا فرابورس عنوان کرد و گفت: واگذاری دارایی های مازاد شرکت ها یعنی مشخص شدن میزان سرمایه و ارزش واقعی انها موضوی است که عملیاتی شده و در بورس ارائه خواهند شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با ارائه آماری از سرمایه گذاری های غیر صنعتی کیش در مقایسه با شش ماهه اول سال 97 بیان کرد: افزایش 12 درصدی تعداد و افزایش 129 درصدی مبلغ قراردادها، افزایش 180 درصدی ساخت زمین های واگذار شده، افزایش یک درصدی حجم سرمایه گذاری و بالاخره افزایش 260درصدی سرمایه گذاری های تحقق یافته از اتفاقات مثبتی بوده که در جزیره به وقوع پیوسته است.
ساخت اولین مرکز مجهز دریا درمانی، تکمیل باند فرودگاه کیش و روشنایی ان، استقرار ده شرکت فعال دانش بنیان در برج نوآوری کیش، تکمیل 5 کیلومتر از 60 کیلومتر عملیات توسعه فیبر نوری جزیره، عملیاتی شدن ارتباط کابلی دریایی کیش با سرزمین اصلی و جزیره هندورابی به صورت حفر در زیر دریا، موافقت شعب مرکز ی پنج بانک برای تفویض اختیارات مستقل به شعب خود در جزیره کیش با هدف تسهیل دریافت تسهیلات سرمایه گذاری، افزایش 108 درصدی سهام معامله شده در بورس جزیره، اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی و تمدید و ارائه راهکارهای ادامه فعالیت برای شرکت های تولیدی در راستای رونق تولید از دیگر مواردی بود که معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش آنها را رسانه ای کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو