اختصاص کد گمرک به منطقه ویژه اقتصادی جهرم

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص کد گمرک به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا رضایی‌کوچی گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی، گمرک منطقه ویژه و راه آهن در دهکده لجستیک بندر خشک جهرم این دهکده به عنوان پشتیبان بنادر جنوبی کشور، نقش به سزایی در صنعت و اقتصاد شهرستان خواهد داشت.
رضایی‌کوچی افزود: بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی مجاور منطقه ویژه اقتصادی جهرم به بندر خشک اختصاص داده شده است.
وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در خصوص اتصال منطقه ویژه اقتصادی جهرم به خط آهن، خبر داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم هم گفت: استقرار گمرک در یک منطقه احتیاج به زیرساخت‌های فراوان دارد، طبق ضوابط گمرک باید حصارکشی منطقه ویژه اقتصادی به اتمام برسد تا گمرک در آن منطقه مستقر شود.
پیام فخرو با بیان اینکه اقدامات یاد شده در منطقه ویژه اقتصادی جهرم اجرا شده است، از اتمام ساختمان و تاسیسات لازم در خروجی گمرک جهرم خبر داد و گفت: طبق استانداردها، جاده‌ی پیرامونی یا پاترول رود ویژه این منطقه نیز احداث شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم خاطرنشان کرد که مجوز ایجاد بندر خشک و دهکده لجستیک نیز برای این منطقه ویژه اخذ شده است.
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از پنج منطقه ویژه مصوب در استان فارس است، در حاشیه بزرگراه شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است. مطالعات جامع این منطقه ویژه در سال ۱۳۹۱ و با هدف گسترش حوزه صنعت و افزایش اشتغال در این منطقه آغاز شد.
این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و با گرایش تجاری ـ صنعتی در قالب دو فاز راه‌اندازی خواهد شد.
فاز نخست آن در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت حدود ۲۶۶ هکتار و در مجموع این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره‌برداری خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو