مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

توسعه بندر چابهار موجب تقویت همکاری های بین المللی می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی واردات و صادرات کالا فرصتی بی نظیر برای کشورهای همسایه است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، بهروز آقایی در بازدید وجه الله خدمتگزار، مشاور وزیر کشور از اسکله ها، زیرساخت ها، تجهیزات و ساختمان های عملیاتی بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری و ترمینال بین المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری چابهار افزود: بندر چابهار به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی واردات و صادرات کالا فرصتی بی نظیر برای کشورهای همسایه است.
آقایی با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و منطقه ای بندر چابهار، گفت: این بندر در مسیر کریدور شمال ـ جنوب واقع شده و از زیرساخت مناسب برای حمل و نقل دریایی و مبادلات گسترده تجاری به ویژه برای کشورهای هندوستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه و CIS برخوردار است.
وی با تأکید بر اینکه ارسال محموله های ترانزیتی از بندر چابهار به سایر بنادر جهان می تواند به تقویت همکاری های دو و چند جانبه بین ایران و سایر کشورهای منطقه بیافزاید، عنوان کرد: در بندر چابهار برای حضور سرمایه گذاران و صاحبان کالا امتیازات ویژه ای قائل شده ایم که منجر به افزایش سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ریلی در کریدورهای ترانزیتی می تواند دسترسی مؤثر کشورهای CIS به بازارهای جهانی را از طریق کوتاه‌ترین و امن ترین مسیرها فراهم کند.
آقایی با اشاره به آمارهای مثبت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزود: اگرچه این بندر جایگاه خود را در چهارراه ترانزیت منطقه ای به دست آورده و با سرعت در حال افزایش است اما توسعه حمل و نقل در این منطقه می تواند موجب افزایش ضریب رشد همه جانبه در کشور شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.