مصوبه تعیین منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان ابلاغ شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از صدور مجوز مرز مجاز ورود و خروج کالا و مسافر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت خبر داد .

به گزارش فرینا، حسن شاهرخی گفت: پس از پیگیری های بسیار و با آماده شدن نهایی فاز اول طرح احداث بندر بزرگ پارسیان به عنوان اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی و معدنی کشور از سویی و پیشرفت های زیرساختی توسعه منطقه، مجوز مرز مجاز دریایی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در یکی از استراتژیک ترین سواحل خلیج فارس به پیشنهاد وزیر محترم کشور به جلسه هیئت وزیران ارائه و شب گذشته با حداکثر آرا به تصویب رسید.
شاهرخی افزود: با تصویب این مجوز از این پس کلیه ورود و خروج کالا از بندر پارسیان به آسانی صورت خواهد پذیرفت و با توجه به استقرار گمرک در این منطقه اقتصادی در حال توسعه پیش بینی می شود ورود مواد اولیه جهت استقرار صنایع در این منطقه و صدور آن که زمینه ساز اشتغال گسترده خواهد بود سرعت می گیرد. همچنین بر اساس این مجوز با استقرار نیروهای مرزبانی و وزارت امورخارجه تردد مسافر نیز از این منطقه ویژه اقتصادی صورت خواهد پذیرفت.
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی ایران در غربی ترین نقطه استان هرمزگان واقع شده است و با تصویب وزارت نفت به عنوان سومین هاب پتروشیمی کشور میزبان حضور ۱۸ میلیون تن تولید صنایع پتروشیمی و همچنین صنایع فولاد، آلمینیوم، آلومینا و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی کشور خواهد بود که به زودی فاز اول آن افتتاح خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو