قابلیت استخراج 60 هزار تن منیزیم از معادن شمال آذربایجان غربی ‌

مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: معادن منیزیم شمال آذربایجان غربی قابلیت استخراج 60 هزار تن از این ماده استراتژیک را در سال دارد.

به گزارش فرینا، ‌آرش یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: در حال حاضر در منطقه آزاد ماکو، 4 معدن منیزیت وجود دارد که دو محدوده آن موفق به کسب پروانه بهره برداری شده اند.
یوسف زاده ذخایر دو محدوده معدن منیزیت منطقه آزاد ماکو را بیش از 3 میلیون تن یاد کرد و گفت: منیزیم استخراج شده در این معادن از عیار متوسط 78 درصدی برخوردار هستند.
وی مساحت زمین دو معدن دیم قشلاق ماکو را 3.18 کیلومتر مربعی یاد کرد و افزود: استخراج سالانه این محدوده در سال طبق پروانه صادر شده 60 هزار تن است.
مدیر تسهیل تولید صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: محدوده های دیگر این ماده معدنی استراتژیک به دلایل مشکلات محیط زیستی غیر قابل واگذاری جهت بهره برداری است که عمده مصرف این ماده معدنی بدلیل سبک بودن و داشتن خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی مناسب، در صنعت خودروسازی است و جایگزین فلزات متداول مورد استفاده مانند فولاد، چدن و آلومینیوم به شمار می رود.
یوسف زاده در پایان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن گفت: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک هیدارته و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو