اولین جشنواره ملی عکس ارس برگزار می‌شود

اولین جشنواره ملی عکس ارس با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره ملی عکس ارس با هدف معرفی هرچه بهتر و بیشتر توانمندی های این منطقه در حوزه های گردشگری، صنعت، کشاورزی، تاریخ و طبیعت برگزار می شود.
یوسف داداش زاده بخش های جشنواره را شامل طبیعت (طبیعت بکر و زیبای محدوده ارس، مناظر طبیعی، جنگل های ارسباران، حیات وحش، آسمان و شب)، مستند (زندگی بومی، شهری و روستایی، میادین، بازارها، کوچه ها و خیابان ها، اماکن زیارتی و توریستی و تمامی نشانه ها و نمادهای مرتبط با منطقه آزاد ارس) و بخش ویژه با محوریت جلفا  از قبیل پوشش، فرهنگ، اغذیه، شیوه های زندگی اقلیمی، توریسم، نشانه های شهر سالم و مدیریت شهری، صنایع و واحدهای تولیدی مستقر در محدوده شهر جلفا اعلام کرد.
داداش زاده در مورد آیین نامه جشنواره نیز گفت: عکس ها باید در محدوده منطقه آزاد ارس ثبت شده و زمان تولید عکس ها نیز باید در طی سه روز برگزاری جشنواره باشد و ثبت نام اولیه به صورت اینترنتی است.
وی آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره را شنبه ۲۰ مهر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اسامی منتخبان مدعو نیز ۲۵ مهرماه اعلام می شود.
وی افزود: ثبت نام حضوری شرکت کننده های غیرمدعو(آزاد) نیز از روز دوشنبه ۱۳ آبان انجام می شود و ۱۷ آبان ماه آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره است.
داداش زاده در مورد جوایز جشنواره اظهار کرد: جایزه نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال است، همچنین جایزه بخش ویژه اهدایی مدیرعامل منطقه آزاد ارس شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال است.
علاقمندان جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار می توانند از طریق لینک www.photo.arasfz.ir اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، سازمان منطقه آزاد ارس در کنار فعالیت های اقتصادی به توسعه فرهنگی منطقه توجه کرده و تا کنون جشنواره های متعدد هنری برگزار کرده است.
منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو