از سوی معاونت امور بانكی وزارت اقتصاد‌؛

رتبه بندی بانك ها بر اساس میزان تحقق حاكمیت شركتی و بانكداری دیجیتال در پایان سال جاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اهمیت اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال، از رتبه بندی بانک ها در خاتمه سال جاری بر اساس میزان تحقق این دو برنامه توسط معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خبر داد.

به گزارش فرینا شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، فرهاد دژپسند، در مجمع عمومی سالیانه بانک سپه، یكی از حلقه های مفقوده نظام بانكی كشور را، تامین مالی و مشاركت در اجرای پروژه های آموزشی و تحقیقاتی و تلاش برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در كشور ، به عنوان امری مورد تاكید مقام معظم رهبری و رییس جمهور عنوان كرد.

دژپسند اظهار داشت: با تحقق حاکمیت شرکتی  بطور کامل مشخص می شود، مشکلات یک بانک، چقدر متاثر از عوامل برون سازمانی (بطور مثال، حجم بالای تسهیلات تکلیفی) و چه مقدار ناشی از عوامل درون سازمانی، (پایین بودن بهره وری و...) است.
وی تصریح کرد: نظام بانکی با بهبود مدیریت و کاهش هزینه ها باید به سمت کارآ کردن سیستم خود پیش برود. 
وزیر اقتصاد در ادامه، پس از استماع گزارش عملکرد بانک و صورت های مالی ارائه شده، با تقدیر از زحمات کارکنان و اعضای هیات مدیره بانک سپه، یکی از مهم ترین ویژگی های این بانک را، توان بالای مدیریت مالی و ریسک پذیری مدیریتی آن، از جمله در خصوص اجرای پروژه ساماندهی آب های مرزی و نیز پذیرش مسئولیت ادغام پنج بانک نیروهای مسلح در بانک سپه عنوان کرد.
دژپسند با بیان اینکه، اجرای پروژه ادغام، کاری بسیار سخت است که باید بخوبی مدیریت شود، گفت: این امر در عین حال یک فرصت طلایی برای بانک سپه محسوب می شود، زیرا این بانک می تواند با اجرای موفق این پروژه، به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل شود.
وی یکی از پیش شرط های موفقیت در پروژه ادغام را کاهش تعداد شعب بانک های مذکور دانست که باید  درعین حفظ کیفیت خدمات و تداوم سرویس دهی به نیروهای مسلح، با طراحی یک برنامه کاملا منسجم و مستقل انجام شود.
وزیر اقتصاد همچنین با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین یک برنامه جامع اجرایی برای افزایش درآمدها و کاهش زیان احتمالی از سوی هیات مدیره بانک سپه، اظهار داشت: این برنامه می تواند متضمن اصلاح ساختار مالی بانك بویژه در قالب اجرای طرح ادغام باشد.
دژپسند در ادامه با تقدیر از عملکرد بانک سپه در واگذاری اموال مازاد و شرکت های مازاد، بر تداوم روند واگذاری و مولد سازی دارایی های این بانک تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ برگزاری مجمع بانک سپه در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، یکی از حلقه های مفقوده نظام بانکی کشور را، تامین مالی و مشارکت آن در پروژه های آموزشی و تحقیقاتی  کشور و تلاش برای "دانش بنیان" نمودن اقتصاد کشور، به عنوان امری مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور عنوان کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو