فروشگاه های صنایع دستی قشم و هنگام استانداردسازی می شوند

نخستین جلسه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بهره برداران صنایع دستی جزایر قشم و هنگام با هدف استاندارد سازی فروشگاه های صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این جلسه که به منظور آشنایی بهره برداران صنایع دستی جزیره با آیین نامه فروشگاه های منتخب صنایع دستی کشور برگزار شد، طاهره شهرکی بیان داشت: برای رقابت در بازار جهانی لازم است محصولات و مراکز فروش در این حوزه، استاندارسازی شود.

شهرکی بر لزوم دریافت مجوز و رعایت اصول آیین نامه فروشگاه های منتخب صنایع دستی تاکید کرد و افزود: فروش محصولات دارای شناسنامه و با برچسب قیمت مشخص، همچنین توجه به نوع بسته بندی و چیدمان مناسب، از ارکان ارتقاء کیفیت فروش و جلب گردشگر می باشد.

تهیه شناسنامه محصولات تولیدی به منظور حمایت از میراث فرهنگی جزیره و عرضه رایگان آن به بهره برداران صنایع دستی، همچنین آموزش شیوه های بسته بندی نوین برای این محصولات، از اقداماتی است که در همین راستا از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به انجام رسیده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه جلسه عنوان کرد:  بهره برداران صنایع دستی جزیره، مدت یک ماه فرصت دارند تا با به روزرسانی فروشگاه خود و رعایت موازین آیین نامه اجرایی آموزش داده شده در این جلسه، فروشگاه خود را تجهیز کرده و مجوز دریافت دارند. 

شهرکی در پایان تاکید کرد: فروشگاه های صنایع دستی سطح جزیره، ویترینی برای معرفی قشم و سنت های مردم جزیره هستند که می توانند با استفاده از فناوری نوین و فروش های اینترنتی نه تنها محصول خود که هویت جنوب ایران را به مردم جهان بشناسانند. 

فروش صنایع دستی به صورت کاملا اختصاصی، عدم عرضه کالاهای خارج از محدوده این صنعت در فروشگاه ها و نصب تابلو معرف فروشگاه به عنوان مجموعه مورد تایید مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از جمله موارد دیگر عنوان شده در آیین نامه مذکور بود که برای شرکت کنندگان در جلسه تشریح شد.

افزون بر 23 تعاونی و کارگاه و 25 واحد عرضه کننده محصولات صنایع دستی در تولید، توزیع و فروش این محصولات در سطح جزیره قشم فعال هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو