به صدا درآمدن زنگ آغاز مهر در کیش

همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر و مقاومت به صورت نمادین با حضور­ مدیرعامل سازمان­ منطقه آزاد کیش در مدرسه فاطمیه به صدا در آمد.

به گزارش فرینا، در نخستین روز ماه مهر درهای بوستان های دانش در کیش گشوده شد و دانش آموزان با شور و نشاط روانه مدارس شدند تا سال تحصیلی دیگری را آغاز كنند. امروز با به صدا درآمدن زنگ های مدارس، سال تحصیلی 99-98 با حضور بیش از 10 هزار دانش آموز در مدارس کیش آغاز شد و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در مدرسه فاطمیه، طی مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

مشاهده دانش آموزانی كه با لباس های یكسان دست در دست پدران و مادران در خیابان ها راهی مدارس بودند؛ خاطره روزهای شیرین درس و مدرسه را برای بسیاری از بزرگسالان زنده كرد و دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این موضوع را در سخنرانی مراسم آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و با تبریک این روز، گفت: نظام تعلیم و تربیت برای شكوفایی و قابلیت های دانش آموزان تلاش دارد و شركت تمامی معاونان و مدیران سازمان و مسئولان محلی در آیین بازگشایی مدارس بیانگر این اهمیت است.

مظفری با بیان این که دوره نوجوانی از بهترین و ماندگارترین دورانها است و نوجوانان باید قدر این روزهای زود گذر را بدانند، از معلمان و فرهنگیان بواسطه عملکرد آنان علیرغم مشکلات و محدویت ها تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش می­کنیم تا سهمی برای آینده بهتر کشورمان داشته باشیم و اعتقاد داریم اگر جزیره بخواهد در همه بخش ها، به روز رسانی و احیاء شود رسیدگی به آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید­کرد: با توجه به این که برندهای برتر­کشور مثل پردیس های بین المللی­ دانشگاه ها در ­جزیره­ کیش مستقر هستند زمان آن فرا رسیده است که دانشگاه های نسل سه و چهار را با تعامل و همکاری با یکدیگر داشته باشیم از اینرو به دنبال موضوعاتی هستیم که کیش را نسبت به سایر شهر ها متمایز کند لذا مرکز نو آوری جزیره کیش را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی کردیم و این مرکز در مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل ­سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که مرکز نوآوری کیش بدون تردید یکی از بی نظیرترین مراکز در حوزه نو­آوری، فناوری و راهبردی در­ کشور­ است­­ گفت: با مستقر شدن شرکت های دانش بنیان در مرکز نوآوری، شاهد اتقاقات مثبتی در کیش خواهیم بود و اعتقاد داریم دانش آموزان کیش در این مرکز باید نقش داشته باشند و کادر آن را تشکیل دهند.

مظفری افزود: از مدیران آموزش و پرورش کیش می خواهم به موضوعات خاص در زمینه علوم، تحقیقات و فناوری بها دهند زیرا رشد و توسعه کشور در گرو توجه و فعالیت در این زمینه ها است و سازمان منطقه آزاد کیش هم از همه امکانات خود در جزیره کیش برای توجه به آموزش و پرورش بهره خواهد برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت بخشی از وصیت بسیحی شهید که هنگام شهادت 14 سال سن داشت گفت: جا دارد یادی­کنیم از دانش آموز بسیجی که وصیت کرد" درس بخوانید ولی درس خواندن را هدف قرار ندهید بلکه درس وسیله ای باشد برای رسیدن به هدف ". در آن دوران سختی ها تحمل شد اما با همه مسائل موجود، فضای خوبی داریم و می توانیم شرایط را برای بهتر شدن کیفیت آموزش و پرورش و به نوبه آن رشد و توسعه کشور داشته باشیم.

همچنین­ حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش ­در این مراسم­ گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از محورهای بسیار مهم و جزو هفت محور تربیت نیروهای مومن و انقلابی و پیش­گام در تحقق و تمدن اسلامی است که آموزش و پرورش نقش اساسی در تحقق آن دارد.

وی افزود: ساختار آموزش و پرورش کشور بر مبنای  قبل از انقلاب بر اساس فلسفه غربی است که­ قطعا نمی تواند در تحقق اهداف و تربیت نیروی انقلابی تاثیر خوبی داشته باشد؛ باید ساختار آموزش و پرورش بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت ایران اسلامی باشد و تنها راه پرورش نیروهای انقلاب و مومن تحقق این سند تحول بنیادین و سند اساسی آموزش و پرورش است

امام جمعه کیش تاکید کرد: به دستور مقام معظم و با همکاری نیروهای متدین، انقلابی، فهیم و اندیشمند، سند تحول بنیادین آماده شد و به تصویب شورای عالی انقلاب هم رسید اما متاسفانه به مرحله تحقق و اجرایی شدن نرسید. از اینرو باید وارد شدن مفاد این سند در بدنه آموزش و پرورش، عملیاتی شدن آن و اطلاع رسانی عمومی آن در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به شعار آموزش و پرورش کیش " مدرسه صالح، زمینه ساز حیات طیبه است" تاکید کرد: بعد از اجرایی شدن این مهم مزه و شیرینی تعلیم و تربیت اسلامی را خواهیم چشید و مدرسه زمینه ساز حیات طیبه می شود که شعار خوبی را انتخاب کردند.

وی با بیان این­که می­خواهیم تبلیغ را از مساجد به مدارس گسترش بدهیم؛­ به بکارگیری روحانیون جوان، تحصیل کرده، خوش بیان و خوش صحبت در مدارس کیش اشاره کرد و اظهار داشت: جمع فرهیخته ای در مدارس وجود دارند که از تبلیغات اسلامی و دینی باید مطلع شوند.

امام کیش در پایان گفت: یکی از بهترین کارهایی که در مدارس کیش در حال انجام است احیای نمازخانه های مدارس است که در این میان احیای و بازسازی اولین نمازخانه را دکتر مظفری با هزینه شخصی تقبل کردند و نام برادر شهید ایشان برای نمازخانه انتخاب شد.

همچنین سید­جواد قوامی نژاد رییس اداره آموزش و پرورش­ کیش در ­ابتدای این مراسم­ گفت: طبق سند بنیادین قصد داریم با اجرایی شدن طرح مشارکت جویی و مشارکت پذیری و با کمک و همیاری سازمان منطقه آزاد کیش و همه نهادهای مستقر در جزیره، آموزش و پرورش کیش را به یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور تبدیل کنیم زیرا این پتانسیل در دانش آموزان، خانواده ها و همکارانم وجود دارد و ایمان دارم به این جایگاه دست پیدا خواهیم کرد.

سرهنگ پاسدار شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم گفت: شروع هر سال تحصیلی با پاسداشت یاد شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس كه از همه حقوق خود گذشتند، آغاز می شود و از دانش آموزان می­خواهم تاریخ حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کنند و در ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران تحقیق کنند.

در آیین بازگشایی مدارس کیش كه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فاطمیه برگزار شد، علاوه بر دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این سازمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، قوامی نژاد رییس اداره آموزش و پرورش کیش، سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی و دریابانی کیش، سرهنگ پاسدار شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش،  جمعی از فرهنگیان و مسوولان محلی حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو