مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

لزوم بهره گیری از شیوه های نوین در صیانت از منابع طبیعی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پایداری آنها نه تنها وظیفه قانونی بلکه یک وظیفه شهروندی است و بهره گیری از دانش وشیوه های نوین دراین خصوص ضروری می باشد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در نشستی با حضور مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی و معاونان این اداره کل، منابع طبیعی را ارزشمندترین دارایی بشر دانست و افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، بیشترین گستره منابع طبیعی و مراتع در بین مناطق آزاد را دارد و این مهم مسئولیت ما در حفاظت از آن دوچندان می شود و مشارکت سازمان منطقه با همکاران سازمان جنگلهاو منابع طبیعی طی سالهای اخیر نیز ناظر به این توجه است.

عبدالرحیمی گفت: البته در این فرایند باید توجه کنیم که اتکای صرف به امکانات و اقدامات دولتی به تنهایی قادر به تامین حفاظت از منابع طبیعی نیست، لذا باید با بهره گیری از دانش روز دنیا و مشارکتهای مردمی به سمتی حرکت کرد که حفاظت از منابع طبیعی به معنای بهبود و ارتقای سطح سلامت زندگی مردم پیوند داشته باشد.

وی چشم انداز مدیریت در منطقه آزاد ماکو را ایجاد الگوی حکمرانی خوب و تعمیم آن برای کل کشور عنوان کرد و ادامه داد: باید با بکارگیری متدها و روش های علمی و بهره ورانه،‌ شیوه های مطلوب مدیریتی و حکمرانی را به سرزمین اصلی تعمیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مدیریت یکپارچه را یکی از الزامات موفقیت مناطق آزاد بر شمرد و اظهارداشت: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی وفق قانون کلیه اختیارات و وظایف خود را به سازمان منطقه آزاد ماکو تفویض کرده است و امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.