برای نخستین بار در کشور؛

پروژه درجه بندی کاشانه های مهمان کشور از جزیره قشم آغاز شد

پروژه درجه بندی کاشانه های مهمان کشور، با انعقاد تفاهم نامه ای بین مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و تیم درجه بندی کاشانه های مهمان جزیره قشم، از این منطقه کار خود را آغاز کرد.

​به گزارش فرینا، در جلسه ای که با حضور مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، دبیر جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی کشور، تیم مجری درجه بندی کاشانه های مهمان جزیره قشم، جامعه کاشانه مهمان قشم و کارشناسان مدیریت  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد،  تفاهم نامه آغاز درجه بندی کاشانه های مهمان جزیره به امضاء رسید.

دارایی جزیره قشم به لحاظ فرهنگ، آداب و رسوم، البسه، صنایع دستی و موسیقی از تاریخی بسیار غنی برخوردار است که می تواند آن را به خاستگاه پیوند جامعه جهانی با گذشته های دور تبدیل کند.

عقبه تاریخی و فرهنگی جزیره، این خطه از خاک ایران را از کشورهای همسایه متمایز می سازد تا زمینه ساز شکوفایی گردشگری در خاورمیانه باشد.

وجود 71 کاشانه مهمان  و تنوع بالای جاذبه های گردشگری در قشم و رویکرد سازمان منطقه آزاد در ارتقای صنعت گردشگری، این جزیره را آماده کرد تا آغازگر پروژه درجه بندی اقامتگاه های بومگردی سراسر کشور باشد.

آموزش، تنوع در ارایه خدمات، افزایش ضریب ماندگاری گردشگر، جهت معرفی فرهنگ غنی مردم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس از اهداف این درجه بندی است.

هیات موسس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران که از مهر ماه 1396 شروع به فعالیت کرده در مصوب کردن آیین نامه درجه بندی اقامتگاه های  بومگردی نقش اساس داشته و با همکاری این هیات و به مجری گری تیم درجه بندی کاشانه های مهمان جزیره قشم، پروژه مذکور با بازدید از کاشانه های مهمان روستای برکه خلف آغاز به کار کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو