برنامه های هفته گردشگری در منطقه آزاد قشم تشریح شد؛

رونمایی، کلنگ زنی و افتتاح تاسیسات گردشگری قشم در هفته جهانی گردشگری

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای برنامه های هفته جهانی گردشگری با محوریت شعار بین المللی امسال با عنوان «گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه» در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی در تشریح این برنامه ها، گفت: نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس شهر قشم نخستین برنامه هفته جهانی گردشگری بود که امروز برگزار شد.

شهرکی افزود: در روز یکشنبه همزمان با رونمایی از عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) قرار است از نرم افزار آماری گردشگری و همچنین سامانه جامع بوم گردی در جزیره قشم رونمایی شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی چهار طرح جدید گردشگری در جزیره قشم، اضافه کرد: این طرح ها عبارتند کلنگ زنی مجموعه تفریحی، گردشگری و اقامتی در طولا، کلنگ زنی یک هتل 2 ستاره در هلر، کلنگ زنی باند پروازی تفریحات هوایی و کلنگ زنی مجموعه سافاری در شهر قشم.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ افتتاح کلوپ تفریحات دریایی عجایب آبی قشم و دلفین مرجان قشم و همچنین اعطای بیمه نامه روستایی به فعالین گردشگری و صنایع دستی بخش دیگری از برنامه های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در هفته گردشگری خواهد بود.

شهرکی ادامه داد: افتتاح دو خانه بوم گردی در روستاهای کووه ای و دهخدا و همچنین آغاز به کار موزه مردم شناسی لافت از دیگر برنامه های این مدیریت در هفته جاری است.

وی با اشاره به برگزاری برخی کارگاه ها آموزشی به مناسبت هفته جهانی گردشگری، اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی موزه داران محلی و توسعه گردشگری، برگزاری تور آموزشی نگهبانان قلعه از جاذبه های گردشگری سطح جزیره، برگزاری کارگاه داستان نویسی کودکان از جاذبه های گردشگری جزیره قشم، کارگاه معماری بومی و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی بوم گردی بخشی از کارگاه هایی هستند که برای برگزاری آنها در این مناسبت پیش بینی شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با همکاری هیات های ورزشی قشم برای برگزاری همایش دوچرخه سواری و همایش پدل برد در اسکله تفریحی طبل برنامه ریزی شده است.

شهرکی در پایان گفت: «گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه» شعار جهانی مناسبت هفته گردشگری است و بر همین اساس تلاش شده تا طرح هایی در جزیره قشم مورد بهره برداری قرار بگیرند که با رعایت استانداردهای پیش بینی شده در حوزه خدمات گردشگری و همچنین افزایش کیفیت صنایع دستی تولید شده توسط فعالان این حوزه می توانیم برای بومیان جزیره قشم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو