علی اصغر مونسان در مراسم روز جهانی گردشگری در زاهدان:

گردشگری به توزیع عادلانه ثروت کمک می‌کند 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد و این صنعت روند رو‌به‌رشدی را در کشور دنبال می‌کند، گفت:  باید به کشور اول منطقه در حوزه گردشگری تبدیل شویم. 

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی اصغر مونسان، پیش از ظهر شنبه ۶ مهر ۹۸، در مراسم روز جهانی گردشگری که به میزبانی سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار شد، گفت: «تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه قطعا توسعه گردشگری و فرهنگی کشور را به‌دنبال دارد.»
مونسان افزود: برگزاری این مراسم در سیستان و بلوچستان با هدف معرفی بیشتر ظرفیت‌های این استان برگزار شده است.»
او ادامه داد: صنعت گردشگری نیاز به توجه بیشتر دارد تا نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته باشیم، البته اشتغال خوبی در کشور در این زمینه ایجاد شده است و باید بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در حوزه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری هستیم، باید بتوانیم به کشور اول منطقه در حوزه گردشگری تبدیل شویم.
 
سرعت بالای گردشگری در ایجاد اشتغال

مونسان گفت:  شعار امسال سازمان جهانی هم به موضوع اشتغال اشاره دارد چرا که اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی دولت‌هاست، گردشگری با سرعت بالا می‌تواند اشتغال به‌وجود بیاورد و در ادامه به آینده‌ای بهتر اشاره می‌کند که نشان دهنده این است که گردشگری می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت کمک کند. 
او افزود: کشور ما در همه بخش‌ها سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و آب و هوایی متنوع است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد آینده متعلق به گردشگری است و اقدامات خوبی در کشور شروع شده و با توجه به پتانسیل‌های بی‌نظیری که داریم جا برای کارهای بیشتری دارد، هنوز به اندازه کافی توجه نشده و ما می‌توانیم نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته باشیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: بر اساس آمار سازمان بین المللی گردشگری سهم حوزه گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۱/۸میلیارد دلار تولید ناخالص ملی بوده است.
مونسان، با بیان اینکه ۲۱میلیارد دلار سرمایه برای رسیدن به شاخص مناسب گردشگری در کشور نیاز است، افزود: ۲۰۰هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ایران اسلامی در حال انجام است.
او گفت: همچنین ۴۰۰ هتل در کشور در حال ساخت که ۱۵۷ هتل، چهار و پنج ستاره هستند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حوزه بوم‌گردی به‌عنوان موتور محرکه توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: از ۴۰۰ واحد بوم‌گردی در گذشته هم‌اینک به بیش از ۱۷۰۰ واحد بوم‌گردی در سطح کشور رسیده‌ایم. 
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه صنعت گردشگری در حوزه ایجاد اشتغال نقش مهمی برعهده دارد تصریح کرد:  به ازای هر ۱۰ شغل در جهان یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است. 
مونسان با توجه به شعار امسال که مربوط به اشتغال در حوزه گردشگری است اظهار داشت:  یکی از مزایای مناسب در حوزه گردشگری سرمایه اندک با بازدهی بالاست که همه آحاد یک جامعه می‌توانند در این حوزه ورود کرده و سرمایه‌گذاری کنند.
 
سیستان و بلوچستان، استان پرظرفیت

او از سیستان و بلوچستان به عنوان استانی با ظرفیت مناسب گردشگری یاد کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت‌های مناسب است اما کمتر به آن توجه شده که با توجه به شعار امسال که اشتغال در حوزه گردشگری است، شاهد آینده خوب برای مردم این منطقه خواهیم بود. 
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه تکمیل و ایجاد زیر ساخت‌ها در سیستان و بلوچستان گفت:  ۵۴ پروژه با اعتبار ۶۷۰میلیارد تومان در این استان در حال انجام است و یکی از آژانس‌های بزرگ گردشگری کشور به‌صورت معین در این منطقه فعالیت خواهد کرد. 
در این مراسم همچنین از تمبر پویش معرفی سیستان و بلوچستان با حضور علی اصغر مونسان رونمایی شد.
تجلیل از فعالان برتر حوزه گردشگری و نیز پیشکسوتان حوزه گردشگری از دیگر بخش‌های مراسم روز جهانی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.
در این مراسم، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه اهل تشیع و تسنن استان، فرمانداران شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان، مدیران بخش خصوصی صنعت گردشگری و فعالان این حوزه حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.