دژپسند در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل وزارت اقتصاد: 

تاكید بر الگو برداری از سیاست های اقتصادی نظام در دوران دفاع مقدس برای مقابله با تحریم های اقتصادی آمریكا

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل وزارت اقتصاد، خواستار الگو برداری از سیاست های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در ایام جنگ تحمیلی به منظور مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن شد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند طی سخنانی در این مراسم که با حضور سردار سرلشگر  سید یحیی رحیم صفوی دستیار  و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، و جمعی از مدیران این وزارتخانه از جمله معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ستاد، بانک ها، بیمه ها و سازمان های تابعه در محل این وزارتخانه برگزار شد، جنگ تحمیلی را نبردی خواند که با ابزار، ادوات و نقشه های نظامی شروع شد و در نهایت دشمن قصد داشت آن را با جنگ اقتصادی پایان دهد اما ناکام ماند.
دژپسند با اشاره به متغیرهای اقتصادی زمان جنگ تحمیلی، در طي سال های 1359 تا سال 1364، به ویژه روند کاهنده تورم در این سالها، گفت: دشمن پس از ناکامی در شکست نظامی ایران، به زعم خود، وارد آوردن فشار اقتصادی به مردم را در دستور کار خود قرار داد و با راه انداختن جنگ نفتکش ها، حمله به پایانه های صادرات نفت ایران در جزیره خارک و کاهش قیمت نفت اوپک، درآمد کشورمان از صادرات نفت را به شدت کاهش داد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه توطئه دشمنان در نبرد اقتصادی نیز همچون توطئه جنگ نظامی، با شکست مواجه و با تدابیر مسئولان وقت و ایستادگی و مقاومت قاطعانه اقشار مختلف مردم، تمامی نقشه های دشمن نقش بر آب شد، اظهار داشت: خاطرات و تجربیات ایام دفاع مقدس، باید مکتوب و مستند شده و از آنها الگوهای توسعه ای استخراج شود.
وزیر اقتصاد در ادامه، با اشاره به شرايط اقتصاد كشور در دوران دفاع مقدس طی سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴  از لحاظ وابستگي به نفت و وابستگي به خارج  هم در واردات مواد اولیه و هم نیروی انسانی از يك طرف و شرايط جنگي كه هم هزینه ها  را در این سال‌ها بالا برد و هم نیاز به درآمدها را افزایش داد، خواستار بررسي مباني و خواستگاه علمی و تجربی سیاست هایی اقتصادی دولت وقت و مديريت موفقيت آميز آن دوران شد. وي  اين سؤال را مطرح كرد كه آیا از آن سیاست های اقتصادی، امروز می توان برای جنگ اقتصادی استفاده کرد،  و سیاست های جایگزین در جنگ اقتصادي كدام است؟
دژپسند ادامه داد: اندیشمندان، كارشناسان، مدیران و بسیجيان مجموعه وزارت اقتصاد می توانند تا هفته بسیج در آذرماه  سال جاري مقالات علمی ـ ترویجی خود را در این ارتباط ارائه دهند تا پس از ارزیابی به مقالات برتر جوایز نفیسی اهدا شده و در نهایت، مجموعه مقالات این فراخوان منتشر شود.
این گزارش حاکی است، در خاتمه این مراسم که همزمان با چهارمین روز ایام هفته دفاع مقدس و با پيشنهاد مرکز مقاومت بسیج  و همکاری  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دفتر امور ایثارگران  وزارت اقتصاد برگزار شد، هدایایی نیز به تعدادی از ایثارگران این وزارتخانه اهدا شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو