آغاز فصل صید ماهی در دریاچه پشت سد ارس منطقه آزاد ماکو + گزارش تصویری

صیادان پلدشتی با مهیاکردن تورهای صیادی، برای کسب روزی و صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس آماده هستند و فصل صید ماهی از دریاچه سد ارس پلدشت به عنوان بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور از ابتدای فصل پاییز آغاز شده است.

در فصل صید سال جاری پیش‌بینی می شود تعاونی‌های صیادی این شهرستان نزدیک به سه‌هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی استخوانی از دریاچه پشت سد ارس صید کنند.

در صورت تحقق این میزان صید، شاهد رشد پنج درصدی صید ماهی در این منطقه خواهیم بود و نزدیک به ۴۰۰ صیاد در شهرستان پلدشت از محل صید ماهی امرار معاش می کنند.  سالانه سه‌هزار و ۵۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی به دریاچه پشت سد ارس در شهرستان پلدشت رها می‌شود.

دریاچه سد ارس بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور است که ۱۳ گونه ماهی استخوانی اعم از سوف، کپور، امور، بیگ هد، زرد پر و فتوفاک در آن پرورش می یابند.

از ابتدای مهرماه تا پایان فروردین فصل صید ماهی در آذربایجانغربی است؛ دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر ۲۵۰ تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود. 
دریاچه پشت سد ارس با ۱۵ هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار می گیرد. 
سد ارس که بر روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده در ۲۸۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) قرار گرفته و یک نیروگاه برق ۴۰ مگاواتی مشترک نیز در آن فعال است. 

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو