با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار صورت می‌گیرد؛

پایش و حفاظت از زیستگاه های تخم گذاری لاک‌پشت‌های دریایی سواحل سیستان و بلوچستان

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طرح پایش و حفاظت از زیستگاه های تخم گذاری لاک پشت های دریایی در سواحل استان سیستان و بلوچستان با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار در حال انجام است.

به گزارش فرینا، سعید ریگی افزود: در این طرح که با مشارکت جوامع محلی و ساحل نشینان صورت می گیرد، ضمن محافظت از تخم لاک پشت در برابر تهدیدات طبیعی و انسانی تا زمان تولد نوزادان و دریاروی، پلاک گذاری لاک پشت های دریایی نیز بر اساس پروتکل های سازمان حفاظت محیط زیست انجام می گیرد. 

ریگی گفت: در این طرح آموزش جوامع محلی و ساحل نشینان و تقویت نظام های عرفی حفاظتی، جهت حفاظت از این گونه ارزشمند و زیستگاه تخم گذاری و تغذیه ای آن نیز انجام می گیرد. 

وی افزود: از بین هشت گونه لاک پشت دریایی، تعداد پنج گونه در آبهای خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند که گونه لاک پشت سبز جهت تخم گذاری به سواحل سیستان و بلوچستان مراجعه می کند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: لاک پشت های دریایی نقش مهمی در زیست بوم های دریایی داشته که به عنوان یکی از حلقه های زنجیره غذایی می توانند نقش مهمی در افزایش ذخایر آبزیان دریایی و ارتقا معیشت پایدار صیادان داشته باشند.

گفتنی است؛ لاك پشت سبز نوعی لاك پشت دریایی است كه در آب های گرمسیری دریای عمان (مكران) و خلیج فارس زندگی می كند که بیشتر تخمگذاری های لاك پشت سبز در سواحل ماسه ای مجاور روستاهای كچو، پوشات، كیش دپ، كوپان سر، پسابندر و لیپار شهرستان چابهار انجام می شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو