شتابدهنده صادراتی صنایع خلاق جزیره کیش به زودی آغاز به کار می کند 

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از انعقاد تفاهم نامه برای تاسیس شتابدهنده صادراتی صنایع خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش خبر داد. 

به گزارش فرینا، «سید سجاد نوری» با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه همكاری امروز (چهارشنبه) بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» امضاء شد.
نوری درباره این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و نواورانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ظرفیت ها و امکانات سازمان منطقه آزاد کیش در جهت استقرار و فعالیت شرکت های خلاق، دانش بنیان و نوآور در جزیره کیش با تأکید بر تجاری سازی بین المللی، تقویت صادرات محصولات و خدمات خلاق و دانش بنیان منعقد شد.  
او انعقاد این تفاهم نامه را سرآغازی برای توسعه فعالیت های مبتنی بر صنایع خلاق به ویژه شتابدهنده های صادراتی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی دانست و افزود: جزیره کیش به واسطه زیرساخت های مناسب؛ پایلوت فعالیت های صادراتی صنایع خلاق با استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد معرفی خواهد شد. 
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد بعد از امضاء این تفاهم نامه؛ تا پایان سال 98 مرکز شتابدهی و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر با هدف تجاری سازی بین المللی و تقویت صادرات صنایع خلاق در برج فناوری و نوآوری جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کند و پس از آن کلیه صاحبان محصولات خلاق و دانش بنیان بتوانند از خدمات این شتابدهنده جهت تسهیل صادرات استفاده نمایند.
گفتنی است؛ این تفاهم نامه همكاری بین «محمدرضا رستمی» معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «غلامحسین مظفری» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و «سید احمد معتمدی» رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر امضاء شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.