موزه شخصی "ناخدا علی" در بندر تاریخی لافت افتتاح شد

موزه «ناخدا علی» به عنوان دومین موزه شخصی جزیره قشم در بندر تاریخی لافت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

به گزارش فرینا، ناخدا علی بهره بردار این موزه شخصی است که از شخصیت های فرهیخته و علاقه مند به فرهنگ و تمدن ایران و جزیره قشم است و عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ بومی جزیره از طریق جمع آوری اشیا، ابزار، وسایل و آثار مرتبط با تاریخ، فرهنگ و هنرمردم این جزیره کرده است.

در موزه ناخدا علی افزون بر 400 شی، ابزار و وسایل قدیمی شامل ظروف آشپزخانه، زیورآلات زنان بومی، آلات و ادوات کشاورزی و وسایل دریانوردی و صیادی و... جمع آوری شده است. گردآوری اشیا قدیمی و باستانی در راستای حفظ و معرفی میراث گذشتگان و انتقال آن به نسل جوان جزیره و گردشگران جزیره قشم از مهمترین اهداف راه اندازی موزه های شخصی است.

این موزه در محیطی بومی در بافت تاریخی لافت و کنار چاه های تاریخی«تل هو»(تلا) قرار گرفته و برای گردشگران می تواند بسیار جذاب باشد. مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در جهت حمایت از این فرد محیط این موزه را ساماندهی کرده و قصد دارد با تهیه پرونده ثبتی برای آن بخشی از هنر و فرهنگ بومی را احیا نماید.

در این مراسم حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو