دهکده لجستیک جهرم حلقه مکمل ساماندهی حمل‌ و نقل منطقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: دهکده لجستیک منطقه ویژه اقتصادی جهرم نقش حلقه مکمل سازماندهی حمل و نقل منطقه ای را ایفا می‌کند.

به گزارش فرینا و به نقل از ایدرونیوز، پیام فخرو دهکده لجستیک را محدوده مشخصی خواند که به منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیک و حمل‌و‌نقل کالای داخلی یا بین‌المللی و برای بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود.
فخرو با بیان اینکه بندر خشک، منطقه‌ای محصور در دهکده لجستیک است که برای ترکیب،‌ توزیع، ‌تخلیه، بارگیری، نگهداری،‌ بازرسی‌های قانونی مربوط به جابه‌جایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالاهای بین‌المللی فعالیت ‌می‌کند، افزود: به‌منظور جلوگیری از قاچاق کالا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان بنادر خشک راه‌اندازی شده که نقش مهمی در بهبود، توسعه، وضعیت حمل و نقل کالا و به‌ویژه کالای کانتینری داشته است.
جهرم همچنین در سند آمایش مراکز لجستیک وزارت راه و شهرسازی، مجموعاً 58 مرکز شامل شهر، دهکده ، پارک و مراکز مرزی لجستیک مشخص شده که دهکده لجستیک جهرم یکی از این مراکز است. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم پتانسیل‌های این منطقه را موقعیت ویژه در محور دسترسی جنوب به شهر شیراز و داخل کشور، نیروی انسانی مستعد و فعال، تمایل بالای سرمایه‌گذاران استانی و کشوری به سرمایه‌گذاری در شهرستان جهرم، راه‌های دسترسی مناسب، راه‌آهن در دست احداث، فرودگاه در حال توسعه، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی جهرم، نقش محوری توزیعی در منطقه جنوب کشور، افزایش روند حمل و نقل ترکیبی کالا، حجم بالای تولیدات و محصولات باغی و کشاورزی، نزدیکی به پس‌کرانه ساحلی، دسترسی نسبتا مناسب به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و… عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: بندر خشک به عنوان اساسی‌ترین رکن دهکده لجستیک جهرم در واقع پایانه‌ای ترکیبی در پس‌کرانه است که به بندری ساحلی متصل است.
وی افزود: عـلاوه بر خدمـات پایه‌ای کـه پایانه‌های سنتی کالا در پس کرانه ارائه می‌دهند، خدماتی نظیر انبارداری کالا، نگهداری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، تسهیل امورگمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالاها نیز در بنادر خشک ارائه می‌شوند.
در مرحله اول حدود 100 هکتار زمین با امکانات تأسیساتی و زیرساخت‌های اولیه برای راه‌اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته‌ شده و انتظار می رود که با راه‌اندازی دهکده لجستیک حمل ریلی برای محصولات و فراورده‌های منطقه ویژه و پتروشیمی فراهم شود.
منطقه‌ ویژه اقتصادی جهرم، یکی از پنج منطقه‌ ویژه‌ مصوب در استان فارس، در زمینی به حدود 340 هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب 2 فاز در حال راه اندازی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو