مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

برگزاری همایش سراسری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در منطقه آزاد ارس

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همایش سراسری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه17 و 18 مهرماه در منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

به گزارش فرینا، محسن شیخلو با اعلام این خبر، افزود: همایش سالانه و کشوری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امسال با حضور معاون وزیر در امور باغبانی، مدیران ستاد معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ۳۲ استان کشور به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود. 
شیخلو افزود: فعالان بخش خصوصی در حوزه های باغبانی، کشت گلخانه ای و کشاورزی نیز در این همایش حاضر هستند و انجمن هایی چون انجمن گلخانه سازان و اتحادیه باغداران کشور نیز در همایش معاونت امور باغبانی حضور فعال دارند. 
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان برخی از شرکت های فعال تولید و تامین سازه و تجهیزات گلخانه ای و شرکت ارس تارلا امین به عنوان تولید کننده نمونه گلخانه ای کشور در همایش امسال به صورت ویژه حاضر خواهند بود.
مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به بخش های مختلف این همایش، خاطرنشان کرد: علاوه بر سخنرانی های تخصصی که در بخش ابتدایی همایش انجام خواهد شد، یک پانل تخصصی نیز برای ادامه همایش پیش بینی شده است. 
شیخلو ادامه داد: این پانل تخصصی با عنوان مسائل، مشکلات و اقدامات در رابطه با طرح توسعه گلخانه های کشور و با حضور مسئولان و فعالان این حوزه برگزار می شود. 
وی تصریح کرد: بازدید از تارلا امین و تارلا امیر ارس به عنوان بزرگترین و مدرن ترین پروژه گلخانه شیشه ای و هیدروپونیک کشور، بازدید از شرکت رهپویان جبهه سبز به عنوان بزرگترین کارخانه تولید و مونتاژ سازه و تجهیزات گلخانه ای کشور و بازدید از چند پروژه موفق باغبانی در منطقه آزاد ارس از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این همایش است. 
شیخلو با اشاره به اینکه اقدامات گسترده در حوزه گلخانه ای از دلایل انتخاب منطقه آزاد ارس برای میزبانی این دوره از همایش بوده است، گفت: در بخش هایی از همایش سراسری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، پتانسیل های باغبانی و گلخانه ای منطقه آزاد ارس و حمایت ها و مشوق های سازمان برای فعالان این حوزه به اطلاع افراد حاضر در همایش خواهد رسید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو