بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان تا سال ۱۴۰۰؛

پروژه راه‌آهن کلید توسعه و شکوفایی چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه آهن چابهار ـ زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، گفت: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

به گزارش فرینا، مجید کیانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان در نظر گرفته شده است.

راه آهن چابهار ـ زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است

کیانپور گفت: به طور حتم راه آهن چابهار ـ زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است، زیرا این پروژه نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

اختصاص اعتبارات کلان و پایدار برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان

وی افزود: در سال های گذشته تأمین اعتبار پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان با مشکلات بسیاری روبه رو بود، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پروژه مذکور، بودجه کلان و پایداری را برای افزایش سرعت اجرای خط آهن در نظر گرفته اند.

راه آهن چابهار ـ زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه آهن چابهار ـ زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، افزود: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت و توان حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی را ندارند، از این رو طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از این کالاها و محصولات باید از طریق حمل و نقل ریلی منتقل شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 8 میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود که حدود 6 میلیون تن از این کالاها باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان تا سال 1400

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان دولتی وعده داده اند که با توجه به اختصاص اعتبارات کلان، پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که این برنامه ریزی بسیار امیدوارکننده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو