آغاز بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه‌سنگ ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروانه بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه‌سنگ در ماکو صادر شده که دومین مورد از پروانه‌های صادره برای این نوع سنگ تزیینی گرانقیمت در این منطقه به‌شمار می‌رود.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این معدن دارای ذخیره بالغ بر ۲۰۰ هزار تن بوده و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی موجب اشتغال مستقیم ۲۰ نفر شده است.
جلیلی از صادرات محصول و توسعه بخش‌های فرآوری در این معدن خبر داد و گفت:‌ سنگ تزیینی مرمریت سیاه منطقه آزاد ماکو توانسته در یک‌سال اخیر جایگاه قابل توجهی در بازار سنگ‌های تزیینی داخل کشور فراهم کند.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد در حال برنامه ریزی برای برند سازی این سنگ خاص و کم نظیر در کشور است.
وی بیان کرد: هم اکنون ۳۵ معدن در منطقه آزاد ماکو وجو دارد که نیمی از آنها فعال است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو کل سرمایه‌گذاری در این حوزه را از ابتدای سال جاری ۳۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری پنج پروانه معدن در حوزه آهک، شن و ماسه، سیلیس، مرمریت و مرمریت سیاه صادر و ۲۰۷ نفر نیز در این معادن مشغول فعالیت شده است.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو