تراز تجاری منطقه آزاد اروند مثبت است

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هم اکنون در باثبات‌ترین دوران به سر می‌بریم؛ تراز تجاری ما مثبت و سابقه صادراتی بالا است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی موسوی در نشست خبری اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: رویکرد صادراتی منطقه آزاد اروند بیشتر از رویکرد وارداتی آن است که هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر و بیش از ۲۰ هزار نفر در بخش اصناف فعالیت دارند.
موسوی گفت: در ۶ ماهه سال ۹۸ ورود ماشین آلات و مواد اولیه ۸۶۰ درصد رشد داشته است؛ هم چنین  بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی فعال نیز در حال حاضر در منطفه فعال است.
وی ادامه داد: هم اکنون منطقه آزاد اروند به عنوان بزرگترین منطقه آزاد از لحاظ جمعیتی است و با اطمینان میتوان گفت هم اکنون در باثبات ترین دوران به سر می بریم ؛ تراز تجاری ما مثبت و سابقه صادراتی بالا است؛ همچنین ۵۰ درصد کل اشتغال مناطق آزاد کشور در این منطقه است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تولیدات منطقه ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۹۷ صادرات تولیدات منطقه ای ۵۱ میلیون دلار بود که در شش ماه اول سال ۹۸ این رقم به ۸۶ میلیون دلار رسید که نشان از رشد ۵۱ درصدی می دهد.
موسوی افزود: تولیدات سرزمین اصلی از طریق بندر آبادان و خرمشهر در ۶ ماهه اول سال ۹۷ حدود ۲۸۱ میلیون دلار بود که در شش ماهه اول سال۹۸ این عدد به ۶۴۰ میلیون دلار رسید که ۱۲۷ درصد رشد صادرات در مرز شلمچه آبادان و خرمشهر را نشان می دهد.
وی گفت: ترانزیت خارجی در ۶ ماهه امسال در این منطقه رشد ۳۴ درصدی داشته و از رقم ۹۳ میلیون دلار سال گذشته به عدد ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند میزان اشتغال ۱۳۸ پروژه را ۶ هزار و غیر مستقیم بیش از ۱۸ هزار اعلام کردو گفت: در نیمه نخست سال سرمایه گذاری انجام شده به ۵ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسید که ۵۱ درصد رشد نشان می دهد.
موسوی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این منطقه بیان کرد: هم اکنون ۱۸۰ فرصت سرمایه گذاری در منطقه تعریف شده که ۳۵ مورد از آن‌ها تبدیل به بسته سرمایه گذاری شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.