شرایط توسعه بین المللی در منطقه آزاد قشم مهیاست

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به مزیت های حوزه سرمایه گذاری، جاذبه های طبیعی و قوانین سفر و ورود و خروج به این جزیره، شرایط توسعه بین المللی در قشم فراهم است.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در دیدار با اعضای شرکت کننده داخلی و خارجی سمینار توسعه ژئوپارک ها در ایران، بیان کرد: ژئوپارک جهانی قشم به عنوان تنها ژئوپارک ثبت شده خاورمیانه با داشتن جاذبه های بی نظیر طبیعی، فرصت های زیادی را در توسعه صنعت گردشگری این منطقه ایجاد کرده است.
شیخ زاده افزود: جزیره قشم با بیش از 300 کیلومتر سواحل صخره ای، مرجانی و شنی، ژئوسایت های منحصربفرد، دارا بودن یکی از پراکسیژن ترین سواحل دنیا به دلیل وجود ریزپلانکتون و آداب و رسوم کهن و غنی مردم، یکی از مناطق دیدنی و گردشگر پذیر ایران و خاورمیانه به شمار می رود.
به گفته وی، قوانین تسهیل گر این منطقه در حوزه ورود و خروج گردشگر همچون اجازه سفر بدون ویزا گردشگران خارجی به جزیره و همچنین ارزان بودن سفر به ایران، موجب رونق صنعت گردشگری در این منطقه شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در تشریح قوانین و حمایت های اقتصادی منطقه آزاد قشم از سرمایه گذاران، اظهار کرد: کاهش بوروکراسی اداری و معافیت مالیاتی 20 ساله سرمایه گذاری، از مزیت های مهم در حوزه فعالیت های اقتصادی جزیره به حساب می آید.
شیخ زاده گفت: وجود سه عنصر جاذبه های طبیعی چشمگیر، قوانین اقتصادی مناسب و قوانین سفر تسهیلگر، بستر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در جزیره قشم به وجود آورده است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد به دلیل پُر بازده بودن سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، با سرمایه گذاران بخش خصوصی این صنعت به صورت قراردادهای BOT همکاری داشته باشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد یکپارچگی در اجرای قوانین جزیره، اضافه کرد: بر اساس ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی در مناطق آزاد و هم پیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی، مدیران مناطق آزاد به نمایندگی از دولت بالاترین مقام منطقه محسوب می شوند و کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت های دستگاه های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به اسثتنای نهادهای امنیتی و دفاعی به عهده آنهاست و درصورت اجرای صحیح این قانون، شاهد افزایش شتاب روند توسعه و حمایت از سرمایه گذاران خواهیم بود.
گفتنی است؛ "سمینار توسعه ژئوپارک ها در ایران، از نظریه تا عمل" در سه مرحله با همکاری ژئوپارک جهانی قشم، دانشگاه گیسن آلمان، دانشگاه علامه‌ طباطبائی و دانشگاه مازندران در حال برگزاری است.
مرحله اول این پروژه با عنوان "آشناسازی، معرفی پروژه مشترک و تدقیق محورهای مطالعاتی" اردیبهشت ماه امسال در گیسن آلمان و مرحله دوم با عنوان سمینار و کارگاه آموزشی" توسعه ژئوپارک ها در ایران: از نظریه تا عمل" مهرماه امسال در تهران، مازندران و قشم برگزار شد و مرحله سوم با عنوان "ارائه نتیجه مطالعات، تدوین گزارش نهایی و پیشنهاد پروژه های آتی" در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.
سفر اعضای شرکت کننده داخلی و خارجی در این سمینار به جزیره قشم در قالب کارگاه آموزشی به منظور بازدید از ظرفیت ها و روند توسعه ژئوپارک جهانی قشم و الگوگیری برای ایجاد و توسعه ژئوپارک در سایر مناطق ایران انجام شد و پس از اقامت 5 روزه در اقامتگاه بومگردی خانه دوست شهر سوزا، تقدیرنامه ای از طرف پروفسور آندریاس دیتمان، استاد دانشگاه گیسن آلمان ودکتر محمود ضیایی استاد دانشگاه علامه طباطبایی به این مجموعه به پاس مهمانوازی بر پایه حفظ میراث فرهنگی و سنتی و محیط زیست به مسئول این اقامتگاه مهمان اعطا شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو