هیچ گونه کمبودی در اقلام مصرفی اربعین حسینی نداشته ایم

رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به مراسم اربعین و افزایش جمعیت منطقه، هیچ گونه کمبودی تا کنون در اقلام مصرفی نداشته ایم.

به گزارش فرینا؛ با حضورسیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، جلسه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی آبادان و خرمشهر با محوریت تنظیم بازار و پیگیری مصوبات جلسات قبل، برگزار شد.

در این نشست رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی منطقه آزاد اروند ضمن تقدیر و تشکر از تمام دستگاه های ناظر بر کنترل و تنظیم بازار، اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده تا روز گذشته بیش از ۷۰۰هزار نفر از مرز شلمچه خروجی داشته ایم که از این تعداد ۵۰هزار نفر اتباع خارجی و ۶۵۰هزار نفر نیز از زائران هموطن بوده اند.

سید علی موسوی ۷۰۰هزار نفر را معادل  جمعیت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان دانست که به مدت ۱۰ روز از مرز شلمچه جابه جا شده اند و افزود: با این حجم از جمعیت اما به یاری خدا و تدابیر پیش بینی شده، هیچ گونه کمبود مواد خوراکی و آشامیدنی در این مدت مشاهده نشده است.

موسوی با تأکید بر این نکته که زائران در مسیر تردد هیچگونه مشکلی چه به لحاظ تغذیه ای، امنیتی و …نداشته اند، گفت: امیدواریم این روال ایجاد شده در تأمین مواد غذایی و تنظیم قیمت ها، بعد از اربعین در بازار منطقه نیز ادامه داشته باشد.

وی در ادامه صحبت هایش به بحث نظارت تخصصی اشاره کرد و گفت: مردم آبادان و خرمشهر باید آثار مزایای قانونی منطقه آزاد را لمس کنند و در این میان تعزیرات و اتاق اصناف باید به شکل ضربتی با گران فروشی ها برخورد کنند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: شهروندان آبادان و خرمشهر باید اقلام تخصصی در بازار  را از دیگر نقاط استان و کشور، ارزان تر خریداری کنند.

گفتنی است؛  در جلسه روز گذشته که با همین مضامین و بررسی وضعیت بازار خرمشهر برگزار شد؛ به موارد مهمی نظیر ارائه گزارش در خصوص توزیع مواد پروتئینی از جمله گوشت منجمد، مرغ، حبوبات، برنج و گوشت گرم پرداخته شد.

همچنین بررسی مشکلات اتحادیه های صنفی خرمشهر و حل و فصل پاره ای از این مسائل در کنار تأکید بر نظارت عالیه بازار از موارد مطروحه در نشست کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی خرمشهر بود که مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو