برگزاری کارگاه آموزشی کاهش بلایای طبیعی در قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه " کاهش بلایای طبیعی" با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به پیشگیری و مواجهه با بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با بیان این خبر، گفت: یکی از اهداف تکلیف شده از طرف شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو برای ژئوپارک ها، ارتقای آگاهی از تغییر اقلیم و بلایای طبیعی و همچنین پایش این پدیده‌ها به منظور تدوین راهبردهای کاهش خطر بلایای طبیعی برای جوامع محلی است.
امری کاظمی افزود: یکی از شاخص های توسعه، میزان آمادگی جوامع مختلف برای پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی و کاهش تبعات آن و حفظ امنیت شهروندان است و با ارتقای سطح آگاهی  در کنار وضع قوانین مناسب می توان به این آمادگی دست پیدا کرد.
وی گفت: این کارگاه نیز در همین راستا روز چهارشنبه 24 مهرماه از ساعت 18 تا 20 در محل سالن آموزشی موزه ژئوپارک جهانی قشم برگزار می شود.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: ورود برای عموم در این دوره آموزشی آزاد است اما به دلیل ظرفیت محدود متقضیان جهت ثبت نام می توانند با شماره های  35242282 و 35252224 تماس حاصل فرمایند.
ژئوپارک جهانی قشم واقع در جزیره قشم استان هرمزگان در جنوب ایران، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵ به عضویت شبکه ژئوپارک‌های جهانی تحت حمایت یونسکو درآمده‌ و در حال حاضر تعداد ژئوپارک‌های موجود در شبکه جهانی به ۱۴۷ ژئوپارک در ۴۱ کشور جهان رسیده و ژئوپارک جهانی قشم جزء باسابقه ترین ژئوپارک ها در غرب آسیا و خاورمیانه است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.