سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اجرای ۹ پروژه درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه ساخت هتل، اماکن تفریحی، پذیرایی و اقامتی در سطح این منطقه در حال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش فرینا، محمد اکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه فراوانی به زیرساخت‌های گردشگری شده به‌طوری‌که تعداد تخت‌های هتل‌ها از حدود ۹۰۰ تخت به چند برابر فعلی افزایش می‌یابد و تحولی بزرگ در منطقه آزاد چابهار در جذب گردشگر شکل می‌گیرد.

چاکرزهی افزود: پروژه‌های حوزه گردشگری در مدت سه تا هفت سال تکمیل می‌شوند تا بتوان در راستای توسعه سواحل مکران در تمام فصول سال گردشگر جذب کرد.

وی گفت: سه مجموعه بوستان لیپار، شهباز و بلوچ با حدود ۲۰۰ هکتار آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  است.

عضو هیئت‌مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: درزمینهٔ زیرساخت‌های پلاژ و سواحل تفریحی و گردشگری تیس نیز اقدامات خوبی انجام‌شده و قرار است پلاژ بانوان و آقایان نیز راه‌اندازی شود.

چاکرزهی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری وضعیت نامناسب فرودگاه نظامی کنارک است که در ماه‌های اخیر با سرمایه‌گذاری منطقه آزاد، بخشی از مشکلات ورود و خروج مسافر و برخی از کمبودها در حال برطرف شدن است.

وی افزود: همچنین برخی از مشکلات نوار ساحلی چابهار به گواتر و کنارک به زرآباد برای رفاه حال مسافران با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و جوامع محلی نیز مرتفع شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار به فعالیت‌های زیست‌محیطی این منطقه درخصوص حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۹ سایت از ساحل کوه مبارک جاسک تا گواتر چابهار برای زیست لاک‌پشت‌ها مشخص‌شده و پنج گونه لاک‌پشت شامل سبز، منقار عقابی، زیتونی، پشت چرمی و لاک‌پشت سرخ علاوه بر شناسایی پلاک گذاری شده‌اند.

چاکرزهی ادامه داد: ساخت ۱۳ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در شهرستان چابهار با همکاری خیران و آموزش‌وپرورش در حال ساخت است که تا قبل از پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو