۲میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از زیارت کربلا باز گشته اند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در شلمچه گفت: ۲میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی تا کنون از زیارت کربلا باز گشته اند.

به گزارش فرینا؛ سردار حسین اشتری در پایانه مرزی شلمچه ضمن خرسندی از وضعیت قابل قبول مرز و تردد روان زائران به کربلا معلی، افزود: تا کنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از چهار گذرگاه مرزی کشور به سمت عراق، تردد کردند و از این تعداد ۲میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از زیارت کربلا باز گشته اند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زوار با خودرو شخصی تا مرزها سفر کرده اند، گفت: بازگشت زائران طی چهار روز گذشته آغاز شده  و تا امروز مشکلی در این راستا نداشته ایم و پیش بینی می کنیم اوج بازگشت زائران تا چهارشنبه هفته آینده به طول انجامد.

وی با تأکید بر حفظ نکات ایمنی در برقراری قوانین راهنمایی و رانندگی حین بازگشت زائران، گفت: با توجه به اینکه ۶۵ درصد زائران از خودروهای شخصی خود استفاده کردند، امیدواریم با رعایت قوانین و پرهیز از سرعت در بازگشت به شهرهای خود ضمن استراحت کافی در مسیر، از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با استناد به آمار از ۱۱ درصد کاهش تصادفات در اربعین امسال خبر داد و یادآور شد: با توجه به افزایش تردد از مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال گذشته باید به این نکته اشاره کرد که تمام اتباع خارجی امسال از مرز شلمچه به زیارت کربلا مشرف شدند.

گفتنی است؛ به گفته فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تا زمان بازگشت کامل زائران و عادی شدن وضعیت تردد، نیروهای کمکی انتظامی در مسیرهای تردد زائران مستقر و همچنان درحالت آماده باش هستند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.