مشاور رییس جمهور:

صادرات 120 میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی گفت: حدود 120 میلیارد دلار صادرات در شش سال عمر دولت های یازدهم و دوازدهم، از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به کشورهای جهان داشتیم. 

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‏‏، مرتضی بانک در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره ضرورت ایجاد توازن در صادرات و واردات از مناطق آزاد، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و به ویژه مقام معظم رهبری برای افزایش تولید و صادرات‏،‌ سیاست های مختلفی توسط مناطق آزاد و ویژه اجرا شده است.
او گفت: رویکرد جدی را در همه مناطق آزاد به مدیران عامل و فعالان اقتصادی در حوزه افزایش تولید‏، کاهش موانع تولید و ایجاد امکانات مناسب برای تولید و صادرات ابلاغ و فراهم کردیم.
مشاور رییس جمهور افزود: دیدگاه مثبتی در میان فعالان اقتصادی و مدیران به وجود آمده است و در همین چارچوب سامانه مبادلات اعتباری را برای سهولت تولید‏، راه اندازی کردیم.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه مبنای صادرات، تولید داخلی است، اضافه کرد: هر قدر تولید داخلی افزایش یابد امکان صادرات، بهتر فراهم می شود.
او افزود: ایجاد اعتبارسنجی سرمایه گذاران را فراهم کردیم تا بتوانند با سهولت با بانک ها ارتباط برقرار و نقدینگی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برآیند خوبی را در تولیدات و صادرات داشتیم، گفت: در چارچوب راهبردهای مقام معظم رهبری بخش زیادی از واردکنندگان ما به سمت تولیدکننده گرایش پیدا کردند و واحد های زیادی به این شکل در حال فعالیت هستند.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه 15 کشور همسایه داریم،‌ افزود: از مرزهای افغانستان به ویژه چابهار برنامه های مختلفی را برای همکاری و صادرات و مبادله بازرگانی و صنعتی داریم.
او گفت: با ارتباطات زیاد و مستمر با مقامات عراق و ترکیه توانستیم ساماندهی مناسبی را در مرزهای این دو کشور انجام دهیم. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو