استقبال معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از برنامه راهبردی کیش

درنشست غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور بر حمایت قاطع از بخش خصوصی و اطمینان بخشی به آنان تاکید شد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری در این دیدار با اشاره به تشکیل شورای مطالعات راهبردی و تدوین نقشه راه، گزارش مفصلی از برنامه میان مدت سه ساله کیش را به همراه اقدامات انجام شده در خصوص طرح های عمرانی انجام شده، درحال انجام و نیمه تمام فعال شده، بحث پسماند، ساخت و توسعه تصفیه خانه فاضلاب و پروژه های زیر ساختی شامل بندر و فرودگاه را به اطلاع معاون اقتصادی رییس جمهور رساند.

همچنین در این نشست، مشکل زیرساختی کیش در زمینه برق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این زمینه خواستار دخالت دولت در تعیین مالکیت شرکت آب و برق کیش و اتصال برق این منطقه به شبکه سراسری شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار، ایجاد پایگاه های آموزشی برای سازمان ها و موسسات فعال در زمینه آموزش های هوایی و دریایی، تاسیس اقامتگاه های ویژه گردشگران سلامت و تقویت اکوتوریسم با بهره گیری از طبیعت بکر جزیره هندورابی را از جمله محورهای تهیه بسته های سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در جزیره هندورابی اعلام کرد.

اقدامات انجام شده در کیش و شناسایی فرصت سرمایه گذاری و تهیه کتابی دراین خصوص برای سرمایه گذاران نیز یکی دیگر از محورهای گفتگوی این نشست بود که معاون اقتصادی رییس جمهور با مثبت خواندن این اقدامات از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خواست با حمایت همه جانبه از فعالیت های بخش خصوصی زمینه را برای رونق اقتصادی منطقه فراهم کند.

همچنین معاون اقتصادی رییس جمهور در این نشست با بیان این که کیش، منطقه بی نظیر در حوزه های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری است از برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش ابراز رضایت کرد و از مدیرعامل سازمان خواست تا با پیگیری این برنامه ها و بهره گیری از مشاوران با تجربه، تهیه و تدوین برنامه ریزی بلند مدت  را نیز برای جزیره کیش در دستور کار قرار دهد.

محمد نهاوندیان با تاکید بر لزوم کاهش ریسک سرمایه گذاری، از زیر ساخت های انجام شده در کیش استقبال کرد و آن را عامل مهمی در اطمینان بخشی به سرمایه گذاران دانسته و افزود: توجه به زیرساخت های کیش و گسترش و توسعه آن و اتمام پروژه های نیمه تمام که اکنون در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است؛ کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران را به دنبال خواهد داشت،

معاون اقتصادی رییس جمهور به جایگاه جزیره کیش در صنعت گردشگری و امکانات ایجاد شده در این جزیره اشاره کرد و خواهان مراودات گردشگری این منطقه با كشورهاي همسايه بويژه ترکیه شد.

در این نشست درخصوص 400 ابزار مالی  که مرکز پژوهش های بازرگانی معرفی کرده است بحث و گفت و گو و پیشنهاد شد برای کمک به سرمایه گذران، ميتوان ازاين ابزارها استفاده كرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار از محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور برای حضور در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور که در قالب رویداد کیش اینوکس 2019 از  27 تا 30 آبان  در کیش برگزار می شود دعوت کردند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو