مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران اعلام کرد:

توسعه صنعت دریامحور اهمیت راهبردی دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران، گفت: این نمایشگاه با مشارکت وزارت صنعت و هم‌چنین شورای عالی دریایی، سازمان مدیریت صنعتی، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان صمت استان هرمزگان در بندرعباس که پایتخت دریایی کشور است، برگزار خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردها و توانمندی‌های صنعت دریامحور و هم‌چنین توجه به مقوله توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

کیانی بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه صنعت دریامحور باید جدی گرفته شود، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص اهمیت صنعت دریا محور فرموده‌اند که دریا برای کشورها فرصت بزرگی در راستای پیشرفت و حفظ منافع ملی کشورها است و اهمیت راهبردی و مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بانک جهانی از ۵۴ کشور فقیر دنیا محصور در خشکی ۲۰ کشور در زمره فقیرترین کشورها هستند، افزود: این آمار نشان می‌دهد که محصور بودن در خشکی مشکلات و معضلات بسیاری برای اقتصاد کشورها به وجود می‌آورد. برخورداری از ۵۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی و حاکمیت جزایر متعدد و نیروی توسعه‌یافته و ذخایر متعدد نفت و گاز در عمق دریا، ضرورت اهمیت توسعه دریامحور را دو چندان می کند و از اینرو مقام معظم رهبری تدوین سیاست های دریا محور را با هدف توجه دادن مردم و مسئولين به اقتصاد دريا ابلاغ نموده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته به زنجیره تامین و اقتصاد دریا شامل: طراحی، ساخت، نصب و تعمير شناور و سازه های فراساحلی و تجهيزات، توجه به بندر، امور دريا و دريا نوردي، توجه به فناوری های دريايي و دانش بنياني، حاكميت يكپارچه و مديريت كلان دريا، حمل و نقل دريايی، امور دفاعی و نظامی و آموزش و... توجه ویژه دارند، گفت: بخش خصوصی این کشورها برای توسعه بخش دانش‌بنیان صنعت دریا و نوآوری‌های ویژه‌ای که در این بخش دریا اتفاق می‌افتد نیز اهتمام ویژه‌ای دارند.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی صنعت دریا در سازمان مدیریت صنعتی خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد تا دوره‌های تخصصی و آموزشی حوزه صنعت دریامحور کشور را برای علاقه‌مندان این حوزه برگزار کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان، اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی در یک ماه گذشته با همکاری دانشگاه‌ اف اچ ام آلمان، ۲ قرارداد برگزاری دوره‌های آموزشی را مشاركت دانشگاه بين المللي چابهار و دانشگاه علوم و فنون دريانوردي چاه بهار منعقد کرده‌ است که این دوره‌ها در آینده‌ای نزدیک در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو