مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد:

راه اندازی نخستین کتابخانه جوانان کشور در قشم

نخستین کتابخانه جوانان کشور توسط بنیاد جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و پشتیبانی انجمن ناشران آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه گفت: بیش از 8000 جلد کتاب علاوه بر کتاب های تخصصی حوزه جوانان در حوزه‌های گوناگون عمومی، تخصصی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و کنکور با همکاری جمعی از ناشران و پدیدآورندگان کشور در این کتابخانه جمع‌آوری شده است.
علیرضا کمساری افزود: بخش عمده کتاب‌های این کتابخانه یعنی حدود 7000 جلد از این آثار توسط انجمن فرهنگی ناشران آموزشی اهدا شده و بخش دیگر کتاب‌ها با مشارکت ناشران و نویسندگان سراسر کشور تامین شده است.
کمساری اظهار کرد: کتابخانه در فضای اختصاص یافته از سوی مجتمع فرهنگی دارالقرآن روستای طبل که توسط شیخ محمدعلی امینی ساخته شده، تجهیز و راه‌اندازی شده است و در دسترس اهالی منطقه قرار دارد.
در ایران به مانند همه جهان، فراتر از جوایز ادبی ریز و درشت که به یادبود یک رخداد یا به پاس قلم یک فرزانه نامگذاری شده است، از چند دهه پیش آیین گزینش سالانه برترین ‌های نشر در چارچوب «کتاب سال ایران»، ارزشمندترین سنجه برای شناسایی آثار نوشتاری کشور بوده است. کتاب سال ایران یا به بیان درست‌تر کتاب سال جمهوری اسلامی، آیینی فراگیر و گسترده برای برگزیدن همه کتاب‌هایی است که در طول یک سال به چاپ رسیده‌اند و در پیشگاه مردم قرار گرفته‌اند.
نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان به منظور شناسایی برترین پدید آورندگان جوان حوزه فرهنگ نوشتاری توسط این بنیاد در فروردین ماه امسال برگزار شد و افتتاح کتابخانه تخصصی جوانان در تمام استان های کشور یکی از دستاوردهای این آیین محسوب می شود که نخستین آن در جزیره قشم افتتاح شد.
روستای بزرگ طبل در فاصله 62 کیلومتری شهر قشم و در مرکز و قلب جزیره قشم واقع شده است و از دید جمعیت، پرشمارترین روستای منطقه آزاد به شمار می‌آید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو