صادرات 710 میلیون دلاری کالا از منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از صادرات 710میلیون دلاری کالا در این منطقه ویژه اقتصادی در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، حسن خلج طهرانی گفت: مناطق ویژه اقتصادی با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز نقش چشمگیری در رونق اقتصادی و توسعه مناطق بر عهده دارند و به هر میزان که این مناطق موفق‌تر عمل کنند، شاخص‌های اقتصادی نیز بهبود خواهند یافت.

تولید 3میلیون تن محصول

خلج طهرانی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 3.1 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج‌فارس با ورود به بازارهای ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرده‌اند.

وی درباره میزان اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در این منطقه عظیم اقتصادی بیان کرد: نزدیک به 720هزار تن اسلب و 820هزار تن آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان تولید شده است و در این برهه زمانی شاهد تولید 720هزار تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد کاوه جنوب بوده‌ایم.

شمش، بریکت گرم و بیلت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس اضافه کرد: شمش آلومینوم تولیدی بیش از 130هزار تن و شمش روی تولیدی نیز بیش از 3هزار تن بوده است.

خلج طهرانی، صبا فولاد را تنها تولیدکننده بریکت گرم ایران خواند و افزود: در 6 ماه ابتدای امسال 235هزار تن بریکت گرم در این کارخانه تولید شده است.

وی به آمار بیلت تولیدی در این منطقه نیز اشاره کرد و افرود: فولاد کاوه جنوب 595هزار تن و فولاد جنوب 9هزار تن بیلت در این برهه زمانی تولید کرده‌اند.

توجه به صادرات برای ایجاد رونق اقتصادی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس توجه به چشم‌اندازهای صادراتی را سبب ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای کشور دانست و گفت: بیش از یک میلیون و 800هزار تن انواع محصولات معدنی و فلزی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در 6ماه نخست امسال صادر شده است.
خلج طهرانی ارزش دلاری این صادرات را حدود 710 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: رول مبارکه با 276میلیون دلار و اسلب فولاد هرمزگان با 177میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی را برای منطقه به ارمغان آورده‌اند.
وی در پایان ضمن قدردانی از خدمات و زحمات کارکنان خدوم و ساعی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو