معاون رییس جمهور در بازدید از بندر شهید رجایی؛

ضرورت استفاده از ظرفیت علمی هرمزگان درپروژه‌های دانش‌بنیان گمرکات

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: در اجرای سامانه‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این استان استفاده شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر شنبه در نشستی مشترک با استاندار و مدیران بندر و گمرک در بندرشهید رجایی حضور یافت و اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای بهبود و توسعه فعالیت های شرکت‌های دانش‌ بنیان برای حل نیازهای مجموعه های اقتصادی به کار خواهیم بست.
ستاری ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: در اجرای سامانه‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان حتما باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری این استان استفاده شود.
در ابتدای این نشست،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گزارشی مختصر از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه آن در کرانه ۲۲۳۸کیلومتر از نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان ارائه کرد.
اله مراد عفیفی پور با بیان پیشنهادی در حضور معاون علمی رییس جمهور مبنی بر ضرورت حمایت جدی و استفاده حداکثری از توانمندی های قابل توجه مجموعه های دانشگاهی، علمی و شرکت های دانش بنیان این استان، تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در هرمزگان می توانند با حضور در بخش های مختلف بندر شهید رجایی و حوزه های دریایی، نقش آفرینی موثرتری در پیشرفت اقتصاددریامحور با تکیه بر دانش بومی و متخصصان داخلی داشته باشند.
عفیفی پور گفت: در حال حاضر، تجهیزات استراتژیک حوزه دریایی و بندری مورد استفاده در پایتخت دریایی ایران(هرمزگان) توسط شرکت های دانش بنیان ملی تولید می شوند که این آمادگی وجود دارد، شرکت های دانش بنیان استانی نیز به دلیل آشنایی بیشتر با مقتضیات این جغرافیا و نیازهای مجموعه های اقتصادی از جمله بندر و گمرک، حضور پررنگ تری داشته باشند.
شایان ذکر است، پس از بازدید از بندر شهید رجایی، افتتاح برج فناوری و حضور در نشست استانی رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان از برنامه‌های مهم سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به مرکز استان هرمزگان است.
ستاری با حضور در پایتخت دریایی ایران از امکانات، تجهیزات و قابلیت های بندر شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ترمینال های کانتینری، فله و متفرقه و نفتی واقع در این منطقه ویژه اقتصادی ۲۴۰۰هکتاری بازدید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.