آغاز اعطای تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس از آغاز اعطای تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت های فناور و دانش بنیان خبر داد.

به گزارش فرینا، پریسا بهلولی افزود: سال گذشته صندوق پژوهش و فناوری ارس برای اولین بار در شمال غرب کشور و در بین مناطق آزاد ایران تاسیس شد و امسال همزمان با نمایشگاه رینوتکس 2019 تبریز فعالیت خود را با اعطای تسهیلات تصویب شده به شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس آغاز می کند.

بهلولی تاکید کرد: هم اکنون 11 شرکت دانش بنیان نوپا، 4 شرکت دانش بنیان صنعتی، 34 شرکت فناور نوپا، 53 شرکت فناور صنعتی و 7 شرکت استارتاپی در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هفت شرکت فناور و دو شرکت دانش بنیان نوپای فعال در ارس در نمایشگاه حضور دارند، گفت: شش شرکت فناور نوپای دیگر که در نمایشگاه حضور ندارند طرح ها و ایده های فناورانه خود را برای داوری به جشنواره ربع رشیدی ارائه کرده اند. 

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس ادامه داد: در منطقه آزاد ارس اکوسیستم فناوری از سال های گذشته ایجاد شده و این اکوسیستم در حال تکمیل است.

بهلولی با اشاره به مشوق های ارائه شده به شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپ ها، گفت: در منطقه آزاد ارس علاوه بر مزایای قانونی تعریف شده برای تمام فعالان اقتصادی و صنعتی، مشوق های جدیدی نیز برای شرکت های فناور و دانش بنیان تعریف شده است تا این افراد خلاق، بیش از پیش برای حضور در ارس علاقمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تحویل سوله های آماده برای تولید و حل مشکلات مالی این شرکت ها با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در منطقه آزاد ارس مهیا شده است و تمام نیازهای این شرکت ها پوشش داده می شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: 50 هکتار زمین در منطقه آزاد ارس برای تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اختصاص یافته است و در آینده نزدیک سوله ها و دفاتر کار در این محل ایجاد می شود.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، موسوم به رینوتکس ۲۰۱۹ با حضور جمعی از مقام های کشوری و استانی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو